Inlägg från: Tina83 |Visa alla inlägg
  • Tina83

Sambon har nåt fel med tungan, hjälp!

sambon har i några dagar haft problem med sin tunga.

han säger att den e nästan bedövad, men sträv o torr. det kittlas typ när han äter eller rör på tungan. det känns obehagligt ont. inte jätteont men det känns fel.

nån som haft problem med tungan??

• Svar på tråden Sambon har nåt fel med tungan, hjälp!
  • Tina83

jag tänkte att han kanske blivit biten av något, men han minns inte det.
    han är inte allergisk vad jag vet mot nåt..

ska ringa o kolla med sjukvårdsupplysningne, men hittar inget nummer!

• Tina83

va??? men han har ju ingen fästing..

men han är lite stel i nacken, men det trodde han beror på nån kota eller nåt.... tänk om det e hjärnhinneinflammation..det kan man få borrelia av väl?

• Tina83

alltså, det e lite svårt för oss att ringa sjukvården för vi har gått över till Uppsala län, men dit kan vi inte ringa, för vi som bor här har "fel" riktnummer, alltså inte 018 som dom i Uppsal. men då måste man ringa Västmanland, men dit får man inte heller ringa eftersom vi tillhör Uppsala nu!

kokko!

• Tina83

öh...vi har ringt dit två ggr nu, men vi "får inte" prata med dom...
    jag ringde en tredje gång nyss, då skulle dom ringa upp pga lång kö, o när dom väl ringde upp så brusade det sen bröts det. tror du dom ringde upp igen? nej..

men nu ska dom ringa upp igen. jag har ingen rummer till Uppsala ens, så jag måste gå via västmanland fö ratt ens komma till uppsala.

jätteedåligt!

• Tina83

men tro mig, jag ska klaga på deta system, bara jag kommer fram

• Tina83

miniGrynet: japp, det va så man skulle göra! jag skälde på tanten i telefon, men hon sa att jag inte lyssnat klart på hema meddelandet, o att dom säger det sen...knstigt ändå, jag lyssnade länge...

men altså, om han haft en fästing borde den sitta innanför huden nu ju

• Tina83

han ringde, men han blev dåligt bemött...hon sa att han inte skulle bry sig om det, o att han kunde gå till sig vårdcentral på måndag...

han har astma, o hon sa direkt att det säkert har me den o göra...

HUR kan tungan ha med det o göra???

• Tina83

hon sa att om det va en fästing skulle han ha en ring runt bettet...så det kunde inte vara det sa hon

• Tina83

ja, vi ringer ju dit..men vi ringer upp nu igen.

jag sa att det kan va borrelia i bakgrunden, då sa hon direkt "det verkar som ni bestämt att det är borrelia du har"

• Tina83

hej

nej,han har ju samma problem än. vi har inte varit till läkare än. hans mama, som är sjuksköterska, trodde det kunde vara Afte, men jag har det, o det är u blåsor på tungan..o han har ju så i hela tungan typ....afte känns ju mest på just det stället man har en blåsa..

får se, blir det inte bättre blir det läkare på måndag!

Svar på tråden Sambon har nåt fel med tungan, hjälp!