• didda

35+ som väntar första barnet -08

Hej! Jag letar efter fler som på äldre dar ( ) gått och blivit gravida för första gången! Det skulle vara jätteroligt att följas åt och att dela erfarenheter med varandra. Det är ju så mycket man funderar över när man både är gammal och förstföderska

Det måste väl finnas fler än jag här på FL som är över 35 och som inte har barn sedan tidigare men nu fått ett plus? Jag väljer att inte begränsa gruppen till en viss månad eller liknande, det kanske blir att smala av den för mycket! Hoppas jag får sällskap!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-17 11:15:21:
    Här finns listan med information om trådens medlemmar, viktiga datum och annat smått och gott!
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m23871239.html
  • Svar på tråden 35+ som väntar första barnet -08
  • annananaa

Hej - jag 36 och hinner fylla 37 innan bebis kommer. Pappan är 41. Men vi känner oss inte gamla, för mig kommer den här graviditen perfekt i livet!

didda skrev 2007-07-28 15:04:41 följande:
  • didda
    annananaa skrev 2007-07-28 15:12:51 följande:
    Hej - jag 36 och hinner fylla 37 innan bebis kommer. Pappan är 41. Men vi känner oss inte gamla, för mig kommer den här graviditen perfekt i livet!
    Hej annananaa!! Var roligt att du hittade tråden här! Min sambo är 40, det är hans första barn också! Vi känner som ni, barnet kommer peerfekt nu! Man är ju inte äldre än man gör sig säger man ju ! Vilken vecka är du i? Jag är i v7+0 idag!
  • annananaa

Du råkade nog skriva inom mellan texten "citat".

Jag har bara varit i telfonkontakt med MVC än så länge men jag tror att jag är i vecka 10.

• didda

Hoppsan, var det därför texten blev grå! Jag har också bara haft telefonkontakt med MVC, ska dit 9/8! Men först ska jag på vul den 2/8! Åhhh, jag är sjukt spänd inför detta, jag ber till högre makter att allt är som det ska!

Hur mår du annars? Symtom? Själv har jag helt klarat mig från illamående ännu så länge. Tuttarna har dock växt och är ömma och så är jag lite trött (men inte SÅ trött som många beskriver)...tycker inte jag har så mycket symtom....vet inte vad jag tycker om det egentligen...visst är det skönt att slippa illamående men samtidigt vill man ju att det ska kännas att man är gravid....hur känner du?

• Brydis

hej hej jag är 39 år och min kille är 42 så då kanske jag platsar här? jag plussade för några dagar sen och det känns helt surrealistiskt, jag trodde inte jag kunde få barn över huvud taget. Under alla år jag haft olika partners har jag inte blivit på smällen en enda gång!!! Vilken tur (!) med Ivf-hjälp att jag blivit med barn med den största kärleken i mitt liv är överlycklig, stort grattis till er också som lyckats!

• didda

Välkommen hit Brydis och STORT grattis till ditt plus! Vilken underbar känsla att bli gravid till slut! Perfekt att det till slut hände med din drömprins Hur mår du? Symtom och så?

• azzu

Hej, jag är 37 och väntar mitt första barn. Jag är i vecka 15 nu. Är oxå mycket glad över graviditeten och det känns vekligen rätt att vara gravid nu.

Har haft en hemsk illamående sen vecka 8 och tyvärr har det inte avtagit ännu men hoppas att det snart blir bättre.

Har varit på UL och allt verkar bra.

Kul med andra som är 35+ och som väntar sitt första barn.

• Angel70

hej jag e 37 väntar mitt andra barn,min dotter e 16 nu så detta blir en sladdis

• bäbissugen

Jag kommer att vara 36 när bäbisen föds om nu allt går bra.
    BF 14/2. Är i vecka 11+2 idag. Min sambo är några år yngre.
    Mår ganska ok men är konstant trött med en svullen näsa. Måste äta ofta för att inte må dåligt. Molnar i magen till och från. Brösten har växt mycket.

Svar på tråden 35+ som väntar första barnet -08