• Kristin89

Nått bra om Jehovas

Kan nån säga nått bra om Jehovas? Jag har mest bara hört dåliga saker så nu vill jag veta om det finns några bra över huvudtaget alls?

• Svar på tråden Nått bra om Jehovas
  • kivirush
    Vibban01 skrev 2014-11-20 09:24:52 följande:

länk till Jv

Men jag är inte intresserad av vad din organisation tycker. Jag är intresserad av vad DU tycker.
    Säger lite vad jag vill.
  • kivirush
    Vibban01 skrev 2014-11-20 09:49:55 följande:

Då vet du det

Så då är ju det du sa innan fel.

Eftersom judas inte förnekade den heliga anden så kan han visst bli förlåten.
    Säger lite vad jag vill.
  • kivirush
    Vibban01 skrev 2014-11-20 09:22:54 följande:

Du är fri att göra ditt val.

Varför har du så stora problem med att svara på frågor? Det svaret har inget att göra med min fråga. Min fråga bestod inte av något jag har valt eller inte.

Det jag frågade var.
    kivirush skrev 2014-11-19 23:12:05 följande:

Hur vet du det? Det finns massor av religioner som påstår exakt samma sak.

Var skiljer er ifrån dem?

Så, vad skiljer er ifrån andra religioner som påstår sig ha "sanningen"?
    Säger lite vad jag vill.
  • kivirush
    Vibban01 skrev 2014-11-20 09:22:54 följande:

Om du är intresserad så få svar personligen www.jw.org/sv/gratis-bibelkurs/

Kommer jag att få svar på ALLA mina frågor där? De kommer inte att tröttna på mig och slänga ut mig om jag ifrågasätter allt jag tycker låter underligt?
    Säger lite vad jag vill.
  • Vibban01
    kivirush skrev 2014-11-20 11:15:10 följande:
    Kommer jag att få svar på ALLA mina frågor där? De kommer inte att tröttna på mig och slänga ut mig om jag ifrågasätter allt jag tycker låter underligt?
    Prova
  • kivirush
    Vibban01 skrev 2014-11-20 12:10:57 följande:

Prova

Hittar inget om det på hemsidan. Är det på distans eller är det en "lärar"ledd kurs med en kursledare? Det står att ett Jehovas kommer hem till en och pratar ett par minuter och sedan får en välja om en vill studera vidare. Och är den på distans och lika dåliga på att svara på mina frågor som dig så är kursen inget för mig. Men är den på någon plats med en kursledare som jag kan fråga saker så kan det vara intressant. ^^
    Säger lite vad jag vill.
  • Vibban01
    kivirush skrev 2014-11-20 12:36:43 följande:
    Hittar inget om det på hemsidan. Är det på distans eller är det en "lärar"ledd kurs med en kursledare? Det står att ett Jehovas kommer hem till en och pratar ett par minuter och sedan får en välja om en vill studera vidare. Och är den på distans och lika dåliga på att svara på mina frågor som dig så är kursen inget för mig. Men är den på någon plats med en kursledare som jag kan fråga saker så kan det vara intressant. ^^
    Någon kommer hem till dig, kanske jag
  • kivirush
    Vibban01 skrev 2014-11-20 12:56:50 följande:

Någon kommer hem till dig, kanske jag

Så någon kommer hem till mig en gång i veckan? Så det är en gratis privatlektion?
    Säger lite vad jag vill.
  • Vibban01
    kivirush skrev 2014-11-20 13:22:16 följande:
    Så någon kommer hem till mig en gång i veckan? Så det är en gratis privatlektion?
    Precis och där ni kan utbyta de tankar du har-
  • kivirush
    Vibban01 skrev 2014-11-20 15:22:21 följande:

Precis och där ni kan utbyta de tankar du har-

Åh, intressant. Får jag fullfölja kursen även om jag förblir ateist?
    Säger lite vad jag vill.
Svar på tråden Nått bra om Jehovas