• Kristin89

Nått bra om Jehovas

Kan nån säga nått bra om Jehovas? Jag har mest bara hört dåliga saker så nu vill jag veta om det finns några bra över huvudtaget alls?

• Svar på tråden Nått bra om Jehovas
  • Vibban01
    kivirush skrev 2014-11-23 12:17:02 följande:
    Måste ha jobbat hårt för att överge ditt sunda förnuft.

Vad fick dig att tro? Kan du berätta händelseförlopp? Vad fick dig att tro på något utan bevis?
    Jag såg att vi inte kan styra det mänskliga samhället.
  • kivirush
    Vibban01 skrev 2014-11-23 13:15:13 följande:

Jag såg att vi inte kan styra det mänskliga samhället.

På vilket sätt menar du styra?

Menar du att samhället inte gick i en riktning som du inte ansåg var bra och att du kände att du inte kunde göra någonting åt det.

Så du valde att överlämna allt ansvar på en gud som i i slutändan ändå kommer att sätta dig tillsammans med de som tycker som du?
    Säger lite vad jag vill.
  • Vibban01
    kivirush skrev 2014-11-23 15:47:24 följande:

Menar du att samhället inte gick i en riktning som du inte ansåg var bra och att du kände att du inte kunde göra någonting åt det.

Så du valde att överlämna allt ansvar på en gud som i i slutändan ändå kommer att sätta dig tillsammans med de som tycker som du?
    Vi arbetar på att fixa vår eget självmord t ex via naturen
    Vilken mänsklig styrelseform kan förhindra detta.
  • kivirush
    Vibban01 skrev 2014-11-23 18:58:40 följande:

Så du du menar att jag hade rätt i mitt tidigare inlägg?
    kivirush skrev 2014-11-23 15:47:24 följande:

Säger lite vad jag vill.
  • kivirush
    Vibban01 skrev 2014-11-23 18:58:40 följande:

Jag tror att människan kommer att övervinna detta. Ser ingen anledning till att lägga mitt hopp till något det inte finns empiriska bevis för. Men det kommer såklart att vara svårt. Men jag har till skillnad ifrån dig hopp om mänskligheten.

Världen blir ständigt en bättre plats för oss den stora skaran. (högre levnadsår, färre sjukdomar och högre utbildnin)

Visst, det kommer alltid att finnas de som tycker att saker går åt fel håll och vill att alla ska göra som de vill. Men även de måste lära sig att samarbeta för att göra samhället till en plats för ALLA.
    Säger lite vad jag vill.
  • Vibban01
    kivirush skrev 2014-11-24 06:41:30 följande:
    Jag tror att människan kommer att övervinna detta. Ser ingen anledning till att lägga mitt hopp till något det inte finns empiriska bevis för. Men det kommer såklart att vara svårt. Men jag har till skillnad ifrån dig hopp om mänskligheten.

Världen blir ständigt en bättre plats för oss den stora skaran. (högre levnadsår, färre sjukdomar och högre utbildnin)

Visst, det kommer alltid att finnas de som tycker att saker går åt fel håll och vill att alla ska göra som de vill. Men även de måste lära sig att samarbeta för att göra samhället till en plats för ALLA.
    Känn dig trygg i världsledaranas händer.

Framtiden visar.

Vem ser till att ge dig liv igen
  • kivirush
    Vibban01 skrev 2014-11-24 12:32:04 följande:

Känn dig trygg i världsledaranas händer.

Framtiden visar.

Vem ser till att ge dig liv igen

Det har jag aldrig påstått. Finns mycket vill ändra på hos världsledarana.

Men jag tror på det goda hos människan och att framtiden är ljus.

Jag tror inte på något "liv igen". Jag tror att detta är det enda livet som vi har. Och därför ska vi vara lyckliga att vara vid liv och göra så mycket gott vi kan under den lilla tiden som vi har här. Och inte dedikera sitt liv åt att behaga en gud för att få det bättre i nästa liv om en inte är nöjd med detta.

Inga bevis för gud. Inga bevis för något liv efter detta. När någon kan presentera obestridliga bevis så kommer jag också att tro(veta).
    Säger lite vad jag vill.
  • Vibban01
    kivirush skrev 2014-11-24 13:12:13 följande:
    Det har jag aldrig påstått. Finns mycket vill ändra på hos världsledarana.

Men jag tror på det goda hos människan och att framtiden är ljus.

Inga bevis för gud. Inga bevis för något liv efter detta. När någon kan presentera obestridliga bevis så kommer jag också att tro(veta).
    Du blundar för att liv kan bara komma från redan existerande liv.

Jag tror att ditt problem är att du inte kan underordna dif.
  • kivirush
    Vibban01 skrev 2014-11-24 13:31:42 följande:

Du blundar för att liv kan bara komma från redan existerande liv.

Jag tror att ditt problem är att du inte kan underordna dif.

Det är inte säkert att det är så. Abiogenesis säger något annat.

Varför skulle jag underordna mig något jag inte tror existerar? Ge mig bevis på Guds existens och jag kan erkänna att Gud finns.
    Säger lite vad jag vill.
  • Vibban01
    kivirush skrev 2014-11-24 15:15:07 följande:
    Det är inte säkert att det är så. Abiogenesis säger något annat.

Varför skulle jag underordna mig något jag inte tror existerar? Ge mig bevis på Guds existens och jag kan erkänna att Gud finns.
    Som jag förstår kommer du aldrig att erkänna Gud.

Svar på tråden Nått bra om Jehovas