Inlägg från: Anonym (hmm..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hmm..)

oekonomiskt att riva hus?

Jag o min familj bor i ett väldigt gammalt hus som vi renoverat en del men det är mycket kvar. Vi trivs jättebra med området och vill helst inte flytta (barnen har kompisar m.m.)Problemet är att vi är så trötta på all renovering. Tomten är värd mycket eftersom det ligger centralt.Bättre läge blir svårt att hitta.

Vi funderar på om vi ska riva huset och bygga ett nytt, men det är ju ett stort steg. Är det ovanligt att man gör så????????
    Tycker ni att det är väldigt oekonomiskt?

• Svar på tråden oekonomiskt att riva hus?
  • Anonym (hmm..)

Huset är inte fallfärdigt, det är i ganska bra skick men det är ändå mycket kvar att göra. Vi har lagt ut pengar på att renovera utsidan ny träpanel och isolering. Men invändigt behöver både kök, badrum och vardagsrum helrenoveras + tapetsering, målning i två rum till.Vi har gjort iordning vårt sovrum och barnens rum invändigt det är allt.

• Anonym (hmm..)
    Anonym skrev 2007-07-28 23:30:02 följande:
    Det kostar ganska mycket att riva ett hus och det kostar flera miljoner att bygga ett nytt. Så ja, har ni råd med miljonerna är det väl bara att köra. Men ni tjänar på att anlita hantverkare som renoverar ert hus.
    Ja jag vet att det kostar mycket.Vet inte om vi kommer ha råd?
    Vi tjänar säkert på att renovera det vi har.
  • Anonym (hmm..)

Brända Bullen skrev 2007-07-28 23:37:20 följande:

Men anlita hantverkare och åk på semester i 4 veckor då ska allt vara klart..;)...ni har juh gjort dom större bitarna ser jag...ja taket kanske ska fixas med..;)
    Ja! det kan man ju göra. Vilken bra idé! Då slipper man bo i allt damm och att göra arbetet själv. Det ska jag tänka på!
Svar på tråden oekonomiskt att riva hus?