• Mistyday

Någon som har haft förälder med Asperger?

Anonym (Undrande) skrev 2007-07-29 11:48:23 följande:
    Tack för svaret! Den här killen har heller ingen diagnos, vad jag vet. Men man kan nog med största sannolikhet tro att så är fallet. Vad gjorde din mamma när han uppträdde så här mot dig?
    Och hur kan du vara så säker att han har Asperger syndrom? Det krävs utredning för att få den diagnosen?? Min sambo har det och vi väntar barn.. och är inte ett dugg ororlig för detta... Kan ha andra bakom liggandes problem för hans betende .. Om du är orolig ta upp det med ditt barnbarns föräldrar.

Eller i värsta fall tror att han skadar barnet ta kontakt med socialen..
    lycka till
  • Mistyday
    Anonym (Undrande) skrev 2007-07-29 13:29:19 följande:
    pushar
    Delar du skriver känner jag igen på min sambo.. speciellt när det gäller tider, han gillar strikta scheman.. något jag lärt han under våra år tillsammans att livet inte alltid är schema lagt.. Även att min sambo är lite osocial med nya människor.. men folk han känner sitter han och pratar med.. om du misstänker aspberger kanske du skall försöka ta upp det med din dotter och hennes sambo.. det finns massa hjälp att få om man orkar tjata.. och det finns chans att även barnet kan få det om nu pappan har asperger.. så de kanske skulle vara bra om detta kom på tal. Så att alla kan få den hjälp och stöd de kan få.. min sambo var öppen för en utredning... men frågan om din dotters sambo är det.

lycka till
Svar på tråden Någon som har haft förälder med Asperger?