Inlägg från: Lurvenpajsaren |Visa alla inlägg
  • Lurvenpajsaren

Högskolan i Gävle VS Stockholms Universitet

Hej!

Jag citerar mig själv från en annan tråd, om det går bra?

(Föresent, här kommer det!)

"Jag gillade i alla fall Språkvetenskapliga inst väldigt mycket och har haft alla professorer som skriver de läromedel som används på högskolor/universitet i Sverige. Sedan minns jag också en rapport i tidningarna från 2001 som skrev att studenter med examen från Uppsala/Lund/Stockholm (oavsett utbildning) oftare hade högre löner för att chefer/rektorer känner till varumärket."

Men är det lättare för dig och ditt liv så ska du ju följa det som känns bäst, självklart!

• Lurvenpajsaren

Jag läste till gymansielärare i språk i Uppsala och läste spanska tillsammans med en man som SJÄLV undervisade i samma kurser i Gävle! De hade inte behöriga så han fick jobbet. Helt skandalöst! Inte forskare, inte doktorand, inte professor utan läste samma utbildning som studenterna själva!

Jag bodde i Gävle ett år, mellan 2005 och 2006, och pratade med mina kollegor om det här och det var många bland dem som tyckte att HIG var riktigt dåligt. Men visst, det kanske beror på utbildning och vilka föreläsare man har också.

• Lurvenpajsaren

Jag vet...helt sanslöst.

Uppsala är jättetrevligt! Större än Gävle men ändå lagom storlek, du kan cykla överallt. Sedan skadar ju inte nationerna med sitt studentliv heller!

Följ ditt hjärta, oavsett vad det blir!

Lycka till!

geflegirl82 skrev 2007-08-02 13:19:37 följande:
    Står och skrattar här bakom skärmen av ren chock! Får de göra så? Låter helt sjukt!Ja, mitt förvirrade lilla huvud jobbar för fullt och nu har jag även börjat fundera på om jag ska försöka mig på att söka mina sista kurser på Uppsala Universitet. Det är närmare och jag har pojken min där. Va tror ni chanserna till att komma in där är?Pratat lite med Studievägledningen vid UU nu på morgonen men han hänvisade mig till studievägledningen vid FEK och de kommer in under nästa vecka, tror jag. Så då kan jag kanske få tydligare information om jag isf ska försöka mig på att söka enskilda D-kurser där jag plocka ut mitt examensbevis där... (???)Gah, jag blir tokig på det här! ;)
Svar på tråden Högskolan i Gävle VS Stockholms Universitet