Inlägg från: Anonym (Si) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Si)

Min adoptivmamma svartsjuk på min graviditet

Vad tråkigt, beklagar att hon reagerade så 😔 det måste göra ont. självklart är barnet större än bröllopet. Hon kanske lever genom dig och gör en för stor sak av själva bröllopet och att allt ska bli som hon planerat.

Förstår inte heller den som blir sur för att TS och andra tolkar det som att hon blir avundsjuk. Vad spelar det för roll vilken anledning det är, reaktionen är sjukt ego och anledningen är väl ointressant, förutom att TS behöver en förklaring och det är helt naturligt. Får hon ingen förklaring är det självklart att hon söker en. Att TS försöker hitta en förklaring är helt naturligt. Det gör riktigt ont när ens föräldrar sviker en, oavsett skäl. Huruvida det faktiskt är avund eller något annat är väl i princip oviktigt och det är inte TS fel att hon tolkar det så. Det är väl för att hon försöker hitta en ?snäll?, empatisk tolkning av mammans reaktion och inte vill tro hon bara är en hemsk människa. Om det bara är elakhet är det ju värre. Nej, jag tycker självklart det är fel i vissa fall att säga ?hen är bara avundsjuk? till den som blivit illa behandlad, exv vid mobbning. Man försöker ursäkta det hemska inför den som fått lida av det, det är förstås fel. Men när man är barn och blir sårad av en person som betyder mycket för en och försöker förstå varför så kan man inte beskyllas för det. Hela ansvaret ligger på mamman här och får TS ingen bättre förklaring får hon tolka det hur hon vill eller kan.

Svar på tråden Min adoptivmamma svartsjuk på min graviditet