• Barn o Katt Mamma

Vällingvärmare för bilen..........?????????

Vad vet du om flaskvärmare / vällingvärmare / barnmatsvärmare som är bra att använda i bilen alternativt doppvärmare.

Förslag.....Åsikter.....Erfarenhet....Rekommendationer....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-30 09:59:23:
    Alltså....det är inte bara flytande som skall värmas utan även fast form typ BARNMAT.....så varmt vatten i termos funkar inte.......förslag!!!!????

• Svar på tråden Vällingvärmare för bilen..........?????????
  • Liljan77

Vi hade en sådan å jag tyckte den var kanon.Den hade vi med oss till dem som inte har micro bla.
    Sen så använde vi den en del här hemma med,värmde välling/ersättningsflaskan.Hade den även med på utflykter.

• Barn o Katt Mamma

Emeliee.......Ja, det borde ju gå egentligen....men då kan man bara värma mat ett tillfälle, om man ska värma mat tre timmar senare så måste den ju diskas emellanåt......men vid en matvärmning skulle det ju funka, smart ide.......härligt med folk som tänker lite utöver det vanliga

• Barn o Katt Mamma

Liljan 77........vilken menar du.....mattermos eller värmare.....berätta, berätta

• Barn o Katt Mamma

Fler förslag eller ideer.........

• linda b a

Tror inte det är philips välling och barnmatsvärmare dom har för den ser lite större ut. Men den kanske inte är så stor. Men den är ungefär samma storlek som en liten ljud skål. Kanske 10-12 cm i diameter och 10 cm hög. Tar ca 5 minuter att göra välling sa dom.

www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=176692&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

• Ninni68

Vi har en flask- och burkvärmare som vi köpte på Babyland för att kunna värma bröstmjölk under den tid som jag heltidspumpade. Man häller lite vatten i den och ställer ner flaskan/burken. Den var till stor hjälp då, nu hade vi med den när vi var på semester och värmde burkmat i bilen. Fungerar jättebra, men det tar en liten stund. Det var inget större problem för oss dock, vår son är 9,5 månader och har lite behov av att röra på sig, så när vi stannade för matrast fick han krypa runt och ha sig lite tills maten var varm.

Sen har vi dessutom köpt en mattermos för att kunna ha med varm mat när vi vandrar med honom. Och det funkade så bra nu när vi var i fjällen, så räknar man med att äta ganska snart när man åker bil känns det lättare att ha med maten i den. Vilket vi hade på hemvägen. Vi köpte en mattermos från Primus på 3,5 dl på Playground som är en friluftsbutik i Stockholm, men jag vill minnas att jag sett dem på Naturkompaniet och Alewalds också (lite dyrare där dock). Om du går in på www.priums.se och kollar under Outdoor/Termosar/Termos lunch hittar du den vi köpte. Vi hade en mattermos innan, men den är på 7 dl och det är lite onödigt stort, den här var väldigt smidig och bra.

• linda b a

Philips ser ut att vara billigare än aventen. Avents finns på babyland.

• Liljan77

Matvärmare.Samspelet mellan mig å sonen funkade inte vid amningen så jag pumpade å då var de praktiskt å värma upp den utpumpade mjölken med matvärmaren.Sen användes den mycke å länge till ersättningen.Vi har använt den till välling med.
    Å Sen var de praktikt å kunna sätta en matburk på värmning medan man gjorde någe annat.Sen så fanns de en stickkontakt så att man kunde använda den i bilen.Ändå gångerna jag använt cigguttaget.

• Barn o Katt Mamma

tackar för alla tips och erfarenheter

• Barn o Katt Mamma

Men det finns väl många fler som har nåt att tillägga, väl!!!!????

• Barn o Katt Mamma

Vad tror ni om en doppvärmare för maten i bilen???????

Svar på tråden Vällingvärmare för bilen..........?????????