Vi har en flask- och burkvärmare som vi köpte på Babyland för att kunna värma bröstmjölk under den tid som jag heltidspumpade. Man häller lite vatten i den och ställer ner flaskan/burken. Den var till stor hjälp då, nu hade vi med den när vi var på semester och värmde burkmat i bilen. Fungerar jättebra, men det tar en liten stund. Det var inget större problem för oss dock, vår son är 9,5 månader och har lite behov av att röra på sig, så när vi stannade för matrast fick han krypa runt och ha sig lite tills maten var varm.
Sen har vi dessutom köpt en mattermos för att kunna ha med varm mat när vi vandrar med honom. Och det funkade så bra nu när vi var i fjällen, så räknar man med att äta ganska snart när man åker bil känns det lättare att ha med maten i den. Vilket vi hade på hemvägen. Vi köpte en mattermos från Primus på 3,5 dl på Playground som är en friluftsbutik i Stockholm, men jag vill minnas att jag sett dem på Naturkompaniet och Alewalds också (lite dyrare där dock). Om du går in på www.priums.se och kollar under Outdoor/Termosar/Termos lunch hittar du den vi köpte. Vi hade en mattermos innan, men den är på 7 dl och det är lite onödigt stort, den här var väldigt smidig och bra.