• Im Fabulous

Termometer i barnvagn?

Har en liten fundering kring detta med att ha termometer i barnvagnen. Hur många har det, hur många har det inte? För- och nackdelar?

• Svar på tråden Termometer i barnvagn?
  • Pingu32

min fråga: Varför skulle du ha termometer i barnvagnen???

• Sencha

Det följde med i vår barnvagn. Jag tyckte det var rätt smidigt. Vår son är född mitt i vintern, och jag hade ingen vana av bebisar. Med hjälp av termometern kunde jag få bekräftat att det faktiskt var lagom varmt i vagnen - och slapp oroa mig för att han var för dåligt klädd.

Absolut ingen "måste"-sak - men smidigt när det fanns, liksom

• Im Fabulous
    Pingu32 skrev 2007-07-30 11:01:05 följande:
    min fråga: Varför skulle du ha termometer i barnvagnen???
    Många skriver att dom har termometer i sin barnvagn och jag antar att det är för att kunna ha koll på temperaturen runt barnet, så att det inte är för varmt eller för kallt.
  • kidA

jag hade en som medföljde min briovagn när jag fick noah. fanns tom ett särskilt fack för den. men det är ju inget jag skulle hya i vagnen annars.

***snart bebis! v 37 nu***
  • Kakan83

Vi hade en i våran vagn. Tyckte det var jättebra! I början var jag lite nojjig om jag klätt på bebisen för mkt (även fast jag kände i nacken på honom).
    I en vagn kan det bli oerhört hett väldigt snabbt!

• Im Fabulous

Väntar en novemberbebis och har inte mycket bebisvana alls.. Och nu börjar alla nojjor komma(som man trodde att man skulle slippa, jag ska bli en stencool morsa) :p

• Kakan83
    Im Fabulous skrev 2007-07-30 11:09:06 följande:
    Väntar en novemberbebis och har inte mycket bebisvana alls.. Och nu börjar alla nojjor komma(som man trodde att man skulle slippa, jag ska bli en stencool morsa) :p
    Jag vet hur det känns. Jag skulle också var stencool. Jag är redan nervös för att Oliver ska ha barnvakt en hel kväll i september
    Men om det inte följer med en termometer så lägg inga dyra pengar på det. Det bästa du kan göra för att känna om bebisen är för varm är att känna i nacken om bebisen svettar.
  • Sencha

Det är klart du ska blir stencool

Just av det skälet KAN det vara smidigt med en termometer. När alla andra kommer och säger att du har för mycket respektive för lite kläder på ditt barn, så VET du vad temperaturen i vagnen är, och kan lättare avfärda dem.
  • Im Fabulous
    Kakan83 skrev 2007-07-30 11:10:57 följande:
    Jag vet hur det känns. Jag skulle också var stencool. Jag är redan nervös för att Oliver ska ha barnvakt en hel kväll i september Men om det inte följer med en termometer så lägg inga dyra pengar på det. Det bästa du kan göra för att känna om bebisen är för varm är att känna i nacken om bebisen svettar.
    mm.. okej, ska komma ihåg det.

En hel del nojjor och skräckscenarion har börjat ta form i mitt huvud. T ex ser jag framför mig hur jag sedan går med mitt barn i barnvagn i nedförsbacke och tappar greppet och barnvagnen rullar iväg. (Hur resten kan följa ser ni säkert själva framför er) Jag tänker mig hur min sambos småsyskon (8 år gamla) håller och tappar mitt barn.. (Dom kommer inte få hålla i våran bebis..)

Jag tänker mig också hur min sambo prompt ska ta rulltrappan med barnvagnen ("äh, det är så liten risk att det händer något" säger han, golvet i hissen kan också gå sönder. pucko)
    Iallafall tappar han greppet om barnvagnen och alltihopa ramlar hela långa vägen nedför rulltrappan...

*ryser* usch!
  • Im Fabulous
    Sencha skrev 2007-07-30 11:12:16 följande:
    Det är klart du ska blir stencool Just av det skälet KAN det vara smidigt med en termometer. När alla andra kommer och säger att du har för mycket respektive för lite kläder på ditt barn, så VET du vad temperaturen i vagnen är, och kan lättare avfärda dem.
    hmm.. ett mycket bra argument :)
Svar på tråden Termometer i barnvagn?