Termometer i barnvagn?
Har en liten fundering kring detta med att ha termometer i barnvagnen. Hur många har det, hur många har det inte? För- och nackdelar?
Har en liten fundering kring detta med att ha termometer i barnvagnen. Hur många har det, hur många har det inte? För- och nackdelar?
Aldrig använt till n¨ågot av mina barn. Den ena är född i slutet av september o den andra i början av juli (alltså lite större under vintern). Nr 3 kommer ju födas runt nyår o näingen termomter nu heller. Man lär sig att känna vad som är för varmt/för kallt/lagom o inte förlita sig på en termometer.
Fast jag har ingen termometer i badvattnet heller.
TS
Ja, usch i början kunde jag inte låta vagnen stå på balkongen för jag trodde att allt skulle rasa!
Men jag lovar dig att nojjorna går över. Det är nog bara instinkter.
Det där med att tappa vagnen tänkte jag också på i börja. Jag höll nästan krampaktigt i vagnen när jag gick. Det var inte snack om att låta sambon köra vagnen heller!
Oj termometer har jag aldrig hört talas om men kan nog vara en bra grejj så att man inte klär på bebis för mycket!
Ett annat tips är att känna efter i nacken på barnet, även med termometer, så att man lär sig hur ett lagomt varmt barn känns.. Det ska vara torrt och varmt.
Lycka till!
Är det en vanlig termometer eller vad är det eg för termometer man använder för det? *nyfiken*
Hade aldrig hört talas omfenomenet förr faktiskt:P
Det går bra att åka rulltrappa med barnvagn. Man blir rätt less på att leta upp hissar överallt. Även om jag fortf efter två år varje gång tänker "vad gör jag om rulltrappan stannar mitt på"