• Im Fabulous

Termometer i barnvagn?

Har en liten fundering kring detta med att ha termometer i barnvagnen. Hur många har det, hur många har det inte? För- och nackdelar?

• Svar på tråden Termometer i barnvagn?
  • Kakan83
    Jessi74 skrev 2007-07-30 11:42:05 följande:
    Det går bra att åka rulltrappa med barnvagn. Man blir rätt less på att leta upp hissar överallt. Även om jag fortf efter två år varje gång tänker "vad gör jag om rulltrappan stannar mitt på"
    Ja, vad gör du då?
  • God Is A Girl
    Kakan83 skrev 2007-07-30 11:39:30 följande:
    Den jag har är i hårt papp. Är ett litet fack till den i hårdliften uppe vid huvudet. (Har brio vagn). Termometern är ca 5+5 cm. Så visar den "kall, lagom, hett".
    Okej.. Låter praktiskt men vart hittar man sånna?
  • Jessi74

Kakan83 - ja jag tänker mig väl att jag går ner som för en vanlig trappa. Dvs studsar ner. Inte så himla bekvämt för barnet men det går väl. Eller hoppas att någon trevlig människa hjälper till.

• lilljenta

Jag hade en vanlig badtermometer i min vagn både sommar och vinter.Väldigt behändigt,då vet man exakt om det är lagom temperatur i vagnen.

• kaveldun

Åh hjälp, känner mig som en jättedålig mamma nu! Jag brukar åka rulltrappa med vagnen och har ingen termometer varken i vagnen eller badvattnet. Vattnet känner jag på med armbågen och i vagnen känner jag i nacken och på ryggen på honom.

Ett beibsleende kan lysa upp en hel dag!!
  • Kakan83
    Nissetroll skrev 2007-07-30 11:55:04 följande:
    Åh hjälp, känner mig som en jättedålig mamma nu! Jag brukar åka rulltrappa med vagnen och har ingen termometer varken i vagnen eller badvattnet. Vattnet känner jag på med armbågen och i vagnen känner jag i nacken och på ryggen på honom.
    Å, varför skulle det göra dig till en dålig mamma? Tycker du verkar rätt ironisk.
    Jessi74 skrev 2007-07-30 11:50:38 följande:
    Kakan83 - ja jag tänker mig väl att jag går ner som för en vanlig trappa. Dvs studsar ner. Inte så himla bekvämt för barnet men det går väl. Eller hoppas att någon trevlig människa hjälper till.
    Ja, det finns lösningar på allt
    God Is A Girl skrev 2007-07-30 11:45:37 följande:
    Okej.. Låter praktiskt men vart hittar man sånna?
    Den jag har följde med vagnen. Men kanske babyproffsen? Barnenshus?
  • God Is A Girl
    Kakan83 skrev 2007-07-30 12:01:44 följande:
    Den jag har följde med vagnen. Men kanske babyproffsen? Barnenshus?
    På så vis
    Känner mig lite sådär lagomt dum men nu vet jag ju iaf
  • Kakan83
    God Is A Girl skrev 2007-07-30 12:05:34 följande:
    På så vis Känner mig lite sådär lagomt dum men nu vet jag ju iaf
    Äh, finns inga dumma frågor
  • Miss Lau

Har aldrig ens hört talas om termometer i vagnen. Är inget jag har saknat. Har inte saknat badtermometer heller.

• AnniPanni

Åka rulltrappa med vagnen är något man lär sig. Man tröttnar väldigt snabbt på alla hissar som stinker urin . Man behöver ingen termometer i vagnen eller i badet men visst kan mna ha det om man vill! Bara man tar för vana att faktiskt kolla termometern OCH känna då en termometer faktikt kan gå sönder. Känsekn i fingrarna/armbågen för badvattnet är ju oftast mer pålitlig.

• NovJenny

Jag hade inte termometer i vagnen och jag fick i november...

Om det står 13 grader i vagnen, hur vet ni hur ni ska klä dem då? Alla bebisar är ju olika och det blir ju ändå en temperatur att klä de efter. = bli ännu mer förvirrad.
    nej, som sagt är de ju olika och känna i nacken tror jag är m
    bäst.
    Vi hade en vindtät flecceoverall på Noah, när det var jättekallt fick han en åkpåse med.

men alla är ju olika, tycker man att det känns bäst så är det ju bäst.

Noah 2oo61111
Svar på tråden Termometer i barnvagn?