• Kakan83

Termometer i barnvagn?

Vi hade en i våran vagn. Tyckte det var jättebra! I början var jag lite nojjig om jag klätt på bebisen för mkt (även fast jag kände i nacken på honom).
    I en vagn kan det bli oerhört hett väldigt snabbt!

• Kakan83
    Im Fabulous skrev 2007-07-30 11:09:06 följande:
    Väntar en novemberbebis och har inte mycket bebisvana alls.. Och nu börjar alla nojjor komma(som man trodde att man skulle slippa, jag ska bli en stencool morsa) :p
    Jag vet hur det känns. Jag skulle också var stencool. Jag är redan nervös för att Oliver ska ha barnvakt en hel kväll i september
    Men om det inte följer med en termometer så lägg inga dyra pengar på det. Det bästa du kan göra för att känna om bebisen är för varm är att känna i nacken om bebisen svettar.
  • Kakan83

TS
    Ja, usch i början kunde jag inte låta vagnen stå på balkongen för jag trodde att allt skulle rasa!
    Men jag lovar dig att nojjorna går över. Det är nog bara instinkter.

Det där med att tappa vagnen tänkte jag också på i börja. Jag höll nästan krampaktigt i vagnen när jag gick. Det var inte snack om att låta sambon köra vagnen heller!

• Kakan83
    Im Fabulous skrev 2007-07-30 11:29:40 följande:
    Känner lite så också.. Blir så himla nojjog när min sambo bara viftar iväg att det faktiskt inte är bra att hålla barnvagnen i en rulltrappa! Ska jag släppa iväg den galningen ensam med mitt barn ?? :D
    DET hade jag också varit hysterisk över! Hade nog tjatat håll i huvudet på min sambo att så kan man inte göra!
  • Kakan83
    God Is A Girl skrev 2007-07-30 11:37:37 följande:
    Är det en vanlig termometer eller vad är det eg för termometer man använder för det? *nyfiken*Hade aldrig hört talas omfenomenet förr faktiskt:P
    Den jag har är i hårt papp. Är ett litet fack till den i hårdliften uppe vid huvudet. (Har brio vagn). Termometern är ca 5+5 cm. Så visar den "kall, lagom, hett".
  • Kakan83
    Jessi74 skrev 2007-07-30 11:42:05 följande:
    Det går bra att åka rulltrappa med barnvagn. Man blir rätt less på att leta upp hissar överallt. Även om jag fortf efter två år varje gång tänker "vad gör jag om rulltrappan stannar mitt på"
    Ja, vad gör du då?
  • Kakan83
    Nissetroll skrev 2007-07-30 11:55:04 följande:
    Åh hjälp, känner mig som en jättedålig mamma nu! Jag brukar åka rulltrappa med vagnen och har ingen termometer varken i vagnen eller badvattnet. Vattnet känner jag på med armbågen och i vagnen känner jag i nacken och på ryggen på honom.
    Å, varför skulle det göra dig till en dålig mamma? Tycker du verkar rätt ironisk.
    Jessi74 skrev 2007-07-30 11:50:38 följande:
    Kakan83 - ja jag tänker mig väl att jag går ner som för en vanlig trappa. Dvs studsar ner. Inte så himla bekvämt för barnet men det går väl. Eller hoppas att någon trevlig människa hjälper till.
    Ja, det finns lösningar på allt
    God Is A Girl skrev 2007-07-30 11:45:37 följande:
    Okej.. Låter praktiskt men vart hittar man sånna?
    Den jag har följde med vagnen. Men kanske babyproffsen? Barnenshus?
  • Kakan83
    God Is A Girl skrev 2007-07-30 12:05:34 följande:
    På så vis Känner mig lite sådär lagomt dum men nu vet jag ju iaf
    Äh, finns inga dumma frågor
Svar på tråden Termometer i barnvagn?