Inlägg från: grynet80 |Visa alla inlägg
  • grynet80

lapptäcke

Jag hänger med på! Jag har gått en lapptäckes kurs o lärt mig sy. Det jag gjorde på kursen är inte riktigt färdigt men jag gjorde en doppresent till en kompis o det finns det bild på i mitt galleri.
    Det till kompisen blev inget täcke utan ett påslakan så det var mer lätt tvättat.

• grynet80

Somnade denna tråden? Synd isf..

• grynet80

Patsy dee, rätt det ska se hemmagjort ut! mitt är oxå lite snett o vint men det syns ju inte sen. Ve den som vågar klaga, de kan ju göra det bättre själv isf!!

• grynet80

Blir så sugen på att sy när jag tittar runt! Men vi har renovering hemma o ingenstans att sitta o slipdammet flyger runt överallt.
    Jag var inne på mias quiltbod o började sy ett slash and stack täcke. Först fick jag inte ihop det men så mailade jag en snäll tjej som förklarade. Så jag längtar rill jag kan börja sy igen.

Funderar på att köpa ny symaskin, är inte så nöjd med den jag har. Funderar på en pfaff, finns nån som är bra när man quiltar lapptäcken. Vad har ni?

• grynet80

Hur går det själv citronpaj jr, har du fått ihop något eller blivit inspirerad?

• grynet80

Cironpaj, jag har sytt blockhus säg till om du behöver hjälp. Har beskrivning också. Här hemma är renoveering så jag har ingenstans att sitta o sy Lycka till!

Svar på tråden lapptäcke