lapptäcke
Hej!
Tänkte ge mig på att sy lapptäcken (överkast) åt mina barn. Är det någon som vill dela med sig av sina alster, mönster, bilder mm?? Är lite av en nybörjare med dålig fantasi så hjälp tas tacksamt emot....
Hej!
Tänkte ge mig på att sy lapptäcken (överkast) åt mina barn. Är det någon som vill dela med sig av sina alster, mönster, bilder mm?? Är lite av en nybörjare med dålig fantasi så hjälp tas tacksamt emot....
Hejsan!
Jag har gjort ett lapptäcke som finns på bild i mitt galleri.
Täcket gjordes som dop present till en väninnas son och det var roligare än jag trodde att göra. Jag kommer helt klart göra fler
Hej hej!
Jag lägger till mig i denna tråd, eftersom jag länge har tänkt ge mig på att sy lapptäcke.
Novis som jag är vid symaskinen så har jag inte haft mod nog riktigt än...eller tyger för den delen. Men när jag väl lyckats få till något så är det kul att ha den här forumtråden bland sina favoriter!
Jag hänger med på! Jag har gått en lapptäckes kurs o lärt mig sy. Det jag gjorde på kursen är inte riktigt färdigt men jag gjorde en doppresent till en kompis o det finns det bild på i mitt galleri.
Det till kompisen blev inget täcke utan ett påslakan så det var mer lätt tvättat.
Somnade denna tråden? Synd isf..
jag blev klar med ett litet lapptäcke ikväll till min bebis.
visst, det är lite skevt och så, men då ser det mer hemmagjort ut...=)
första lapptäcket jag gjorde och hade inget mönster utan jobbade på fri hand, hade bara en kartongbit som mall så att lapparna skulle bli lika stora.
bild finns här: patsy.bilddagboken.se/index.php
puffar!
grynet80 och Patsy Dee: Jättefina lapptäcken! Vad duktiga ni är!
Patsy Dee: Det skeva syns ju inte på bild och det ingår liksom lite "hemmagjord" touch på nåt man gör första gången?
Patsy dee, rätt det ska se hemmagjort ut! mitt är oxå lite snett o vint men det syns ju inte sen. Ve den som vågar klaga, de kan ju göra det bättre själv isf!!
Jag har bilder på två handsydda i mitt galleri.
www.miasquiltbod.se
Hon har beskrivning på ett lapptäcke som kallas "stack
´n slash" som verkar rätt lätt o som blir superfint...
MYCKET pedagogisk beskrivning med foton steg för steg, man kan nog inte misslyckas!
Annars är det en bra inspirationssida, jag bruka dregla där ibland när lapptäckeslusten kommer över mig