• citronpaj jr

lapptäcke

Hej!
    Tänkte ge mig på att sy lapptäcken (överkast) åt mina barn. Är det någon som vill dela med sig av sina alster, mönster, bilder mm?? Är lite av en nybörjare med dålig fantasi så hjälp tas tacksamt emot....

• Svar på tråden lapptäcke
  • Googels

Jo, jag kan tänka mej det.

Det får bli att ge sig till tåls tills man har lämpliga tyger.

Har en idé på ett mönster jag vill göra i huvudet, får försöka få ner den på papper först så att det blir lättare att börja när jag har allt material.

• S u s s

Köpte 1 meter av 8 olika tyger, det var 70% rea på allting på en panduro som ska flytta, vilket gjorde priserna riktigt humana!
    Var där sista dagen innan stängning och de hade väldigt mycket tyg kvar.
    Ska bara hitta tiden att hinna sy nu, men det ska nog gå att ordna så småningom.

• grynet80

Cironpaj, jag har sytt blockhus säg till om du behöver hjälp. Har beskrivning också. Här hemma är renoveering så jag har ingenstans att sitta o sy Lycka till!

• Jeppa

Jag har bild på ett lapptäcke jag sytt i mitt galleri, om någon vill se. Glad
    Fina grejer ni sytt allihopa!

• punk

Nu har jag spanat runt i era gallerier på fina lapptäcken - tjusigt!

Jag har just virkat ett av mormorsrutor, jag tycker om att kunna sitta och pyssla framför tv:n, det är ju svårare med symaskin och hela köret...

• IdaAlva

Gjorde ett jätte gulligt till min flicka innan hon föddes, där jag blanda ljus blå å ljus rosa fyrkanter med några vita som jag hade broderat på olika barn mönster, fisk, hjärta, sköldpadda, stjärna, kanin, blomma, moln, anka.. Kan ju va precis vad som helst..

• punk

IdaAlva: det var ju en jättebra idé! Jag gillar att brodera men tycker egentligen inte att broderier är så snygga, eller vet liksom inte vad jag ska ha dem till. Smart att infoga i lapptäcke!!!

• Konvaljen

jag håller på med ett lapptäcke av min och makens gamla jeans. Har sytt ihop alla lapparna (10*10cm) och ska nu försöka hitta snyggt tyg att kanta och fodra med.
    Det är jättekul, men väldigt tidsödande!

• IdaAlva

Ska försöka ta en bild å lägga in hos mig, men tyvärr är kameran på vift idag...

Svar på tråden lapptäcke