• niinie

Några fler svenska som bor i Norge?

hellu!
    Finns det fler här på FL som bor i Norge?
    Jag och min sambo flyttade från Sverige hit till Norge för snart 1 år sedan, vi bor i Drammen(ca 4 mil från Oslo).
    Väntar just nu vårat första barn som är beräknad till 31 augusti..såå spännande.
    Vore kul att prata med andra som väntar barn/har fått barn som bor i Norge!

• Svar på tråden Några fler svenska som bor i Norge?
  • Monqan
    FruAnna med Viktor, född 070118, bor i Oslo
    Monqan med Filipe, född 310807 (skriver på norskt sätt ), Bor på Rislökka i Oslo (Vid Ökern), 28 år
  • Monqan
    FruAnna skrev 2007-09-15 20:34:47 följande:
    Vilka på tråden är det som har barn nu och vilka väntar? Kanske kan vi göra en sammanställning så att vi vet? Vore lite kul. Jag börjar...FruAnna med Viktor bf 070118   bor i Oslo
    Bra idé FruAnna
  • Kaxmaja
    FruAnna med Viktor, född 070118, bor i Oslo
    Monqan med Filipe, född 310807 (skriver på norskt sätt ), Bor på Rislökka i Oslo (Vid Ökern), 28 år

Angelzezzan BF 170308 Bor på Haugerud snart Bøler i Oslo, 26år
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja

Jag la mig lite nedanför er andra så blir de som en BF lista och en född lista. Hmmm ja ja de blir vad de blir

Har ni tänkt något mer på en träff????

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Monqan
    Kaxmaja skrev 2007-09-16 10:34:17 följande:
    Jag la mig lite nedanför er andra så blir de som en BF lista och en född lista. Hmmm ja ja de blir vad de blir Har ni tänkt något mer på en träff????
    Jag är gärna med på träff! Har hämtat mig något sånär från förlossningen.

Hur mår du förresten Angelzezzan? Krämpor?
  • Monqan
    anna777 skrev 2007-09-14 19:48:25 följande:
    Bara Oslo-svenskar här??Vi flyttade till trondheim för ett par månader sedan pga jobbHar bara en dag kvar på föräldraledigheten innan min sambo ska vara hemma. Sedan är det dags för dagis efter nyår.Tycker allt att hon är väl liten då men det går ju inte att vara hemma mer än ett år med det norska systemet. Hur har/ ska ni lösa det?
    Huff, jag kommer nog vara hemma med Filipe mindre än ett år. Min sambo är student så jag var tvungen att ta full lön i 38 veckor men ska ta ut semester efter det. Hade två veckor kvar från i år o får fem nya veckor nästa år. Ev också ta ut lite obetald permision om det går ekonomiskt... Har du dagisplats?
  • Monqan
    Kaxmaja skrev 2007-09-14 20:08:35 följande:
    Tips för er som precis fått barn e att ställa er i plats till bhg redan nu. Efter nyår kommer antagningssytemet ändras så att de går på ansinitet. Alltså den som stått längst i kö får bhg platsen.
    Tack för tipset!
  • FruAnna

Jag är gärna med på en träff, men helger och kvällar är lite svårt för mig Angelzezzan... Lillen lägger sig vid sju, så det är om jag kan komma ifrån en stund när han lagt sig i så fall. Och helger är vigda för mig och min man (såvida han är hemma vill säga - det händer ju titt som tätt att han är bortrest då också och då funkar det super). Bästa tiderna för mig och Vicke är mellan 11 och 14, därefter är det eftermiddagsvila ect...

• Kaxmaja
    Monqan skrev 2007-09-16 17:57:17 följande:
    Jag är gärna med på träff! Har hämtat mig något sånär från förlossningen.Hur mår du förresten Angelzezzan? Krämpor?
    Nej faktiskt inga krämpor. Eller inte så himla många iallafall Var iväg på SATS idag och beställde vägledningstimme. Har mått så himla dåligt av att inte träna under graviditeten. Så nu MÅSTE jag komma igång igen. (blev avrådd att träna under de första 12 veckorna av min läkare pga tidigare mf)
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • FruAnna

Kollar runt efter ny barnvagn, men har sååååå svårt för att bestämma mig. One Tree Hill, Bogaboo, Emmaljunga, Teutonia eller Quinny... Har nu en gammal Emmaljunga från 2003 som jag tycker är på tok för klumpig.

Vet inte riktigt vad som behövs egentligen, men är lite skeptisk till trehjulingar (som det fö kryllar av i Oslo har jag märkt). Vill ju ha en vagn som funkar både vinter och sommar, i backar, rulltrappor bussar ect. Ni som har barn och längre erfarenhet av Oslo än mig kanske kan ge mig några tips?

PÅ JAKT EFTER NY BARNVAGN
Svar på tråden Några fler svenska som bor i Norge?