• Barbamammis

Vilket charterbolag är bäst ?

Undra bara vilket charterbolag nu brukar åka med, vilket föredrar ni och varför ?

Har själv åkt med Always ( som köpts upp av Ving ), Fritidsresor samt STS Solresor.
    Har alltid varit nöjd med Always, tyckte servicen varit bra, åkte man med barn under 2 fick även de en liten påse på flyget med mat till de minsta.
    Solresor har jag åkt med 1 gång, och de tyckte jag var dyra och vi hade otur med reseledaren på orten, han var inte den bästa..

Skulle vara kul att höra vad andra tycker.
    Någon som åkt med tex APollo ?

• Svar på tråden Vilket charterbolag är bäst ?
  • LyNxQ

Har mest åkt med Ving, har alltid varit nöjda med dem!
    I vintras åkte vi till Gran Canaria med vår dotter som då var under två år. Hon fick också en påse med lite gott och blandat i på planet. (dock fick vi inte veta det innan så vi hade med en matburk till henne, men det var ju en trevlig överraskning)

På hotellet hade de ställt in en resesäng till henne

Till vintern ska vi åka med Ving igen, då är dock dottern närmare 3 år..

• Dizzio

Vill oxå veta om Apollo..*puffar*

• Pyff

Jag har alltid varit jätte-nöjd med Apollo...........sist vi åkte blev Alexander sjuk och de var jätte-hjälpsamma, inga problem!

Pyff på er!
  • Tjoflöjt

Vi brukar också åka med Apollo, allt från Grekland till Thailand, och har alltid varit jättenöjda!

• Puffalina
    Fritidsresor håller högst standrard enligt mig. 4-stjärnigt på fritidsresor är bättre än 4-stjärnigt på apollo. Har åkt många gånger med apollo och alltid varit nöjd men som sagt, fritidsresor är bättre!!!
    * Sebastian 061016 *
  • patrikiden

Kan nog hålla med Puffalina om detta.

Men........ vi brukar beställde extra utrymme under flyget och med fritidsresor så var det ingen skillnad jämfört med ett vanligt säte. Kanske något mer för benen, men inget för bredden, då jag satt som en vriden sardin.
    Apollo hade riktigt bra säten(extra utrymme) som höll bra klass.

Jag kommer nog aldrig att resa med fritidsresor igen pga av detta. Hatar att flyga nu pga av små utrymmen.

• Cissi1976

Jag måste också hålla med Puffalina med att Fritidsresor är dom bästa. Bra service på flyget och kanonhotell till bra priser.

Detur skulle jag då inte att rekomendera till någon. Man tror att det är bugetpriser men dom håller samma priser som FR, Apollo och Ving men har sämre hotell och längre avstånd till centrum och havet.

• Poena

Jag gillar Solresor och Fritidsresor bäst.

Solresor har vi åkt med minst 3 ggr tror jag. De har alltid nya, intressanta resmål. Vi har t ex varit på Azorerna och i Oman, de två bästa resmål jag besökt faktiskt! Nu är det Kerala som lockar Dessutom har de bäst klass på hotellen.

Fritidsresor är också bra för hotellen, bra resledare + att de använder Britannia vilket är ett av de bättre flygbolagen, tycker jag.

Svar på tråden Vilket charterbolag är bäst ?