• Barbamammis

Vilket charterbolag är bäst ?

Undra bara vilket charterbolag nu brukar åka med, vilket föredrar ni och varför ?

Har själv åkt med Always ( som köpts upp av Ving ), Fritidsresor samt STS Solresor.
    Har alltid varit nöjd med Always, tyckte servicen varit bra, åkte man med barn under 2 fick även de en liten påse på flyget med mat till de minsta.
    Solresor har jag åkt med 1 gång, och de tyckte jag var dyra och vi hade otur med reseledaren på orten, han var inte den bästa..

Skulle vara kul att höra vad andra tycker.
    Någon som åkt med tex APollo ?

• Svar på tråden Vilket charterbolag är bäst ?
  • josida

FRITIDSRESOR!
    Hög standard på hotellen, trevlig personal och oftast bäst priser är min erfarenhet.

• Le1985

Fritidsresor helt klart! Har rest med dem i många år.

• Pebbles82

Fritidsresor och Apollo.

De håller (oftast) lägst priser, bäst service.

Som någon annan skrev så är nackdelen med Fritidsresor deras extra utrymme på planet, väldigt, väldigt minimalt.
    Med Apollo har du helt plötsligt svårt att nå fram till stolen framför, kan luta dig bakåt och fälla ut fotstödet. Dessutom har du lyxen att få maten först.
    Allt för futtiga 200:- t/r.

Ving är tyvärr alldeles för dyra för min smak, men de har ganska bra service!
    Always var de bättre av den kombinationen tidigare, kanske har VIng anammat deras service nu.

• Deia

Langley Travel är BÄST! Har tyvärr inte så många destinationer.

Fritidsresor är definitivt SÄMST. Om problem uppstår kan man bli riktigt illa bemött där och dålig plats i flygplanet som andra påpekar.

• SVejsan

Vi har åkt med Ving (incl Always), Fritidsresor och Solresor och aldrig åkt på något otrevligt, bäst har Solresor funkat...

Apollo har historiskt varit ett bolag som har fått mycket anmälningar (i förhållande till sin storlek) till ARN och där en stor del av resenärerna dessutom fått rätt så frågan är om inte de historiskt varit dåliga på service/resmålsservice osv. Hur det har varit på de sista åren hittar man ingen statistik om...

www.aftonbladet.se/vss/resor/story/0,2789,675237,00.html

Sedan är det väl beroende på vilka förväntningar/smärtgränser och krav man har...
    Vi har bara kontakt med reseledarna när vi verkligen behöver. Inte mer...

• Madam

skulle inte ens rekomendera Detur till min värsta fiende !Skrikandes

*jobb,jobb,jobb*
  • abnocto

Är negativt inställd till Apollo efter att en blev svårt sjuk i vårt sällskap och de brydde sig inte alls. Skyllde på att de hade så mycket att göra bla bla bla.
    Solresor är bättre efter att de skaffat nya flygplan.

Tar annars alltid de osm har bäst pris för det jag vill ha.

• cissi77

Har alltid gillat fritidsresor!

• Elli47

Jag har alltid haft superbra resor med Ving, diggar dem stenhårt! :)

• MosterMaja

Var i Kerala ska ni??

Jag ska jobba där i höst..

Poena skrev 2007-07-30 22:16:04 följande:
    Jag gillar Solresor och Fritidsresor bäst.Solresor har vi åkt med minst 3 ggr tror jag. De har alltid nya, intressanta resmål. Vi har t ex varit på Azorerna och i Oman, de två bästa resmål jag besökt faktiskt! Nu är det Kerala som lockar Dessutom har de bäst klass på hotellen.Fritidsresor är också bra för hotellen, bra resledare + att de använder Britannia vilket är ett av de bättre flygbolagen, tycker jag.
  • Vera 74

Jag kan hålla med abnocto vad gäller Apollo och sjukdom. Råkade själv ut för det när jag hamnade på sjukhus på Zakynthos - sa efter den resan att jag aldrig mer skulle åka med Apollo.
    MEN igår bokade vi en resa med Apollo, behöver ju inte räkna med att vi ska bli sjuka och har tänkt att det handlar om hur personalen är och förhoppningsvis är inte all Apollopersonal som den jag råkade ut för!

Jag är så lycklig över min Ismone!
  • Poena
    MosterMaja skrev 2007-08-02 10:51:20 följande:
    Var i Kerala ska ni??Jag ska jobba där i höst..
    Vi har inte bestämt om/när vi ska åka än men nästa vår hade inte varit fel solresor.se ser man de olika orterna
  • hotten

vad gäller sjukdom så är det lika dåligt oavsett vem du reser med, det är liksom inte deras skyldighet att sköta sådant ¨(oavsett vad man som resenär tycker är rimligt) utan de får man sköta via sitt försäkringsbolag å har man extra försäkring genom reseföretaget så kan man fylla i blanketter där å få tillbaka pengar (i mån de har kontanter) av reseledarna inte mer!
    på större turistorter kan det finnas en person som arbetar för flera olika resebolag som gå runt på sjukhusen osv men räkna inte med att träffa någon såvida man inte blir innlagd ett par veckor eller så..
    sen brukar reseledarna i mån av tid ev ringa upp å kolla på sjukhuset eller hotellet om de vet att man är riktigt sjuk å fråga om man har telenummren man behöver eller nått tex till försäkringsbolaget, sos eller så, men räkna absolut inte med nån hjälp av dem!

nu har förvisso ingen av oss varit sjuk under resor med apollo men väl med fritidsresor, always, ving å lika illa hos alla!

men man skall komma i håg att det är mycket upp till personalen på plats å inte vilket bolag de jobbar åt, jag vet tex garanterat att jag skulle få all hjälp jag behövde om jag blev sjuk på vissa resemål pgav deras personal på plats å de jag tänker på har tidigare jobbat åt fritidsresor å nu åt apollo å sköter sitt arbete på exakt samma sätt!

Svar på tråden Vilket charterbolag är bäst ?