• Emser

Bonusmammor-jag behöver ert råd

Se till att aldrig lägga dig i det som bioföräldrarna ev. bråkar om eller säger. Det ger barnen en tryggare relation till dig, de kan känna att du är en utomstående vuxen som de dessutom kan lita på. Sen kan mamman hålla på bäst hon vill och du kan vara vansinnig på henne i tysthet. Hon kommer då märka att det inte knäcker dig.

I min situation är bounsbarnen tonåringar och fattar mycket. I början skickade deras mamma ett mail till min sambo om mig och vad jag säger (bor i en liten stad och ALLA vet vem denna kvinna är). Min sambo svarade med att det inte är jag som säger saker, det är HON som gör val som folk ser, de är ju inte blinda. Jag förblev utanför samt att barnen frågade vad jag var för någon om mamman tyckte så om mig. Då var hon ju tvungen att svara att jag måste vara en bra tjej eftersom deras pappa valt mig. Som sagt, man kan inte ljuga för en tonåring.

Det viktigaste är ju din relation med killen och hans barn. Försök hålla dig utanför så mycket som möjligt och låt de två hamna på en stabil grund.

Svar på tråden Bonusmammor-jag behöver ert råd