• tjenixen

Vi som inte använder "multi-summor" men inreder gärna vårt hem ändå :)

Oj, vilken konstig tråd-rubrik det blev. Men här tänkte jag att vi kunde husera som inte kan, vill, orkar etc lägga ner många tusentals kronor på rätt skåp, rätt soffa och liknande. Det går ju alldeles utmärkt att inreda ett trivsamt hem med få medel och få kronor i plånboken.

Så har ni tips på vad ni gör för att göra era hem trivsamma så hoppa in och tipsa på :)

Det kan vara allt möjligt som att måla om gamla möbler, köpa "kopior" av dyra inredningsdetaljer/möbler osv.

• Svar på tråden Vi som inte använder "multi-summor" men inreder gärna vårt hem ändå :)
  • Tyshaa

kika ut en mobel du vill ha och bevaka blocket sa kanske den dyker upp for halva priset dar!

• tjenixen
    Tyshaa skrev 2007-07-31 18:04:43 följande:
    kika ut en mobel du vill ha och bevaka blocket sa kanske den dyker upp for halva priset dar!
    Ja, blocket är en guldgruva för där kan man ju hitta jättefina möbler för en spottstyver mot en i affären. Bra tips.
  • jtoao

Låter som om det här kan bli en tråd som jag gillar... 

I varje trångt utrymme så växer det snart en svamp!
  • WhiteTrash

Oh, jag lägger genast tråden i min favoriter!
    Jag och sambon bor i hyresrätt. Och i denna tragiska hyresrätt finns ännu mer tragiska tapeter och golv och diverse annat... Vitvarorna är hemska (fungerande, men oj så gamla)!
    Har bett om ett besiktningsprotokoll för att kolla när det ska tapetseras och vad som är anteckat.. (måla på tapeterna får vi inte göra, däremot tapetsera om vi vill).
    Är sugen på att först tapetsera i sovrummet. (det är gult för tillfället ... med en typ blek korkmatta...)
    Vill gärna lägga klickgolv, men det kan bli lite väääl dyrt...
    Nästa vecka bör en ny MALM-byrå komma ÄNTLIGEN blir jag av med dom två hemka furubyråerna!
    Jippi
    Är i planeringsstadiet på att bygga en egen huvudgavel till sängen också
    Men har inte hunnit längre än så.

• jtoao

Jag funderar oxå på att bygga en sänggavel!! Jag funderar på att göra så att man kan ha böcker i den från sidorna(förklarar jag så att ni fattar?) och kunna ställa saker ovanpå.

Sen vill jag ha en skänk/sideboard i köket i ek, inte lätt att hitta billigtLedsen Tips?

• WhiteTrash
    jtoao skrev 2007-07-31 19:00:50 följande:
    Jag funderar oxå på att bygga en sänggavel!! Jag funderar på att göra så att man kan ha böcker i den från sidorna(förklarar jag så att ni fattar?) och kunna ställa saker ovanpå.
    Har också haft funderingar på göra så!
    Men nu har vi nyligen införskaffat sängbord så det får nog bli en klädd gavel med nått häftigt tyg... skulle helst vilja ha typ svart fuskläder
  • eyry

Så gör vi med! blocket, ikea, bygger/målar och fixar!

Älskar mina 2 prematurer
  • jtoao

Har inte kollat på ikea ju!!

*surfar iväg*

Funderade på en klädd till jag kom på det med hyllorna, mitt sk. sängbord nu är belamrat med böcker hela tiden =/

• Elina87

åh, det här blir en favorit direkt;)
    Någon som har ett tips på en billig och snygg skänk/byrå man kan ha i hallen? gärna i svart...eller någon som går bra att måla svart. Ska gärna ha raka linjer.
    Håller på att renovera en hel lägenhet nu och nu vill jag verkligen trivas i mitt hem! :)

• Viktoria1

jtoao,
    Jysk har en serie i ek , massivt o fanerat blandat men som ser helt ok ut (tycker jag), de är inte så dyra och ofta nersatta i pris!
    Värt att kolla!

Svar på tråden Vi som inte använder "multi-summor" men inreder gärna vårt hem ändå :)