Inlägg från: Little V |Visa alla inlägg
  • Little V

Borderi, fransar till filt, hur göra?

haha jag har själv funderat på den filten, men blir lite fundersam, ingick inte tråden? det har jag för mig att den gör...

jaja till din fråga, jag skulle vänta med att göra fransarna och brodera först, det du gör sen är just att fransa upp den, alltså drar bort väv i kanterna så det bara blir fransar kvar, så långa du vill ha de.

lycka till!

• Little V

om du tittar åt väven är den vävd åt två håll, börjar du riva i trådarna åt ena hållet så blir det fransar, åå så svårt att förklara i ord, lättare att visa

vad kostade det med all tråd till? är såå sugen på filten, men den kändes dyr innan och ingår inte tråde känns det ännu värre :-/

• Little V

om du tittar åt väven är den vävd åt två håll, börjar du riva i trådarna åt ena hållet så blir det fransar, åå så svårt att förklara i ord, lättare att visa

vad kostade det med all tråd till? är såå sugen på filten, men den kändes dyr innan och ingår inte tråde känns det ännu värre :-/

• Little V

Pysseltokig: det var det jag menade, låter konstigt, Margaretha brukar endast sälja hela kit med allt inne om det inte står annat.

vad har du för shop? *nyfiken* broderar massor

• Little V

Vad bra TS att det löser sig, säg till om du får mer problem så kan vi säkert hjälpa dig

Svar på tråden Borderi, fransar till filt, hur göra?