• Mamasnest

Engelska Tråden *** del 7 ***

Dumdidum: Jag bor också i Karlstad. Tyvärr har jag inget bra att säga om SFI här, det var helt värdelöst bnär sambon gick där. Min sambo kan heller ingen svenska, men då jobbar han inte i Sverige heller så han behöver sällan prata svenska. Här hemma måste han prata engelska för barnens skull.
    Får man fråga var utanför Karlstad ni bor?

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Sambon åkte tåg med en engelsman genom Danmark för några veckor sedan. Tror ni att de hade roligt när de kom till staden "Middelfart"?! De var tvugna att ta kort på skylten till och med.

Apropå ingenting...

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    MRSVi skrev 2007-08-26 09:33:36 följande:
    Morrizz: En väninna flög till Berlin med Ryanair, då hon bad om is till sin gin & tonic fick hon svaret " This is not British Airways, this is Ryanair"...
    Min mamma ska flyga med dem om ett par veckor, jag bara måste berätta det här för henne.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Det ska gå flyg härifrån Karlstad till London nu (eller snart). Man kanske ska fara över bara för det och se hur britterna har det?!

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Tjohoo, det ser ut som om "Engelska skolan" ska öppna här nästa år! Jag har redan ställt äldsta pojken i kö så han borde ju komma in om de öppnar. Skolan är för årskurs 6-9 och han börjar 5:an nästa år så det blir perfekt!
    Småtjejerna har jag ställt i kö till en Montessorifriskola där en del av undervisningen sker på engelska. *känner mig effektiv den här veckan*

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Ni som flyttar till Aberdeen, jobbar ni eller era män med olja? Tänkte eftersom det är en riktig oljestad...

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    Cailleach Beine Bric skrev 2007-09-08 12:23:31 följande:
    Nej ;) Jag ska skriva min avhandling på universitetset! Vad min man ska hitta på annat än att vara tjänstledig första tiden och få vardagen med 4 barn att rulla, har vi inte klurat ut än;) Men det löser sig!
    Jag har varit på Universitetet i Aberdeen. Jättefin byggnad!
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Jag tyckte att det var obehagligt med all fylla där. Sambon har varit där 3 ggr och fått ringa ambulans åt folk 2 ggr pga slagsmål och knivhugg på en kille. Detta trots att det inte var säskilt sent.
    Det jag gillade med staden (förutom Starbucks då ) var roliga event och billig shopping.

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Var har alla som INTE är sambo med en engelsman tagit vägen? Vi var ju en drös med män från andra delar av världen men de syns aldrig till längre.

Trebarnsmamma på heltid
Svar på tråden Engelska Tråden *** del 7 ***