-
Haha, jag tänkte mer att jag också vill ha massor av bra tips på roliga saker att göra när vi åker till Kanada.Rutiga Rutan skrev 2007-09-11 22:02:49 följande:Oj vad mycket inlägg på bara ett par dar - kul ! (Mitt bredband har strulat några kvällar).Little J - åh nej vad jätte sorgligt att höra. Förstår att du ville byta signatur... Nu känns det att hösten rullar in. I går fick vi en sån där mega-stor spindel som traska över golvet. Jag har aldrig sett sådana i Sverige - eller har ni det?Mamasnest - min man är svensk... fast det räknas väl kanske inte
Men du kanske vet nåt kul att göra här i Sverige?!
-
Little J: Hi hi, jo jag får ta tag i den biten när vi kommer hem.
Vi åker till Grekland på söndag och eftersom sambon är i Libyen tills på lördag så har jag lite att stå i.
Mitt i alltihop är det kvällsmöte angående dagis.
Hur ska jag hinna all`t???
-
Rutiga Rutan: Vi ska inte dit förrän nästa sommar, barnen är för små för resan tycker vi... Sambon kommer från västra sidan, ca 35 mil nordöst om Vancouver.
Visst är kanadensare ett underbart folk?!
-
Nillax: Känns det inte skumt att ha vår på hösten osv?

-
Jag har en liten fundering här...
Igår kom vi hem efter en vecka i Grekland där vi semestrade med massor av britter. Jag såg 3 st familjer som ALLTID matchade barnets kläder med färgen på paraplysulkyn och de var alla britter.
För mig förefaller det lite smaklöst att alltid sätta på sin dotter ljusrosa/cerise/ljusblå kläder bara för att vagnen råkar ha den färgen.
Är detta vanligt i England på något vis eller råkade det bara vara de här familjerna???
-
Ha ha, tack för era svar!
Jag var tvungen att slänga ut frågan efter den här veckan som gått. 
-
Japp, jag är verkligen en sucker för Facebook.Little J skrev 2007-10-07 22:18:42 följande:Facebook är ju det nya fenomet i internetvärlden.Någon som snubblat över det?En bekant till mig (engelska) sa till mig att i hennes bekantskapskrets är det väldigt poppis med facebook iaf och att många hittat gamla bekanta.Vad jag har förstått så har det ganska nyligen blivit en modefluga här i Sverige, men i UK tex har det varit poppis ett bra tag.
Det är ju såååå kul och så himla mycket att lära sig.
-
Jag har inte hittat någon. Jag letade efter kanadensare i Sverige men hittade ingen sån grupp...
Säg till om du hittar något kul!
-
Little J skrev 2007-10-07 22:41:11 följande:Hittade en grupp typ "english natives in Sttockholm" men det verkade vara ett gäng vars huvudsyfte var att "booza loss på krogen". Har liksom passerat det stadiet .
Ha ha ha, ja det var ett tag sedan man gjorde sånt.
Själv har man ju varit gravid och ammat i några år så det har ju inte direkt underlättat sådant leverne även om jag lämnade sånt bakom mig långt innan.
-
Vi gjorde smörgåstårta i Kanada.
Den smakade väl inte riktigt som här hemma men det blev ok ändå. 
-
Jag tycker att det är så kul med tvåspråkigheten nu.
Kaylin blir 2 år i december och översätter lätt som en plätt mellan språken. Idag sa Daddy: "watch your fingers" när hon pillade med kedjorna i gungan. "Akta fingrarna" säger hon direkt.
När Daddy frågar något svarar hon "mm" eller "no", när jag frågar svarar hon "mm" eller "nej". Sådana här situationer uppstår hela dagarna och jag kan inte säga att hon förstår/använder ett av språken mer än det andra längre.
Var bara tvungen att dela med mig av min lycka med andra som förstår.
-
Instämmer helt! Tänk om mina friska barn skulle få något man kan vaccinera mot och smitta ett redan sjukt barn, då kan det ju gå riktigt illa pga att vi valde bort vaccinering.Fjäril skrev 2007-10-25 22:32:45 följande:Vi diskuterade för ett par år sedan om vi ville låta Oliver ta alla "svenska" vaccinationer. Och vi tyckte att riskerna för att om vi inte gjorde det var mycket större än om vi valde att göra det.Plus att vissa sjukdomar kan smitta till andra barn även om de inte bryter ut på en själv. Jag skulle inte kunna förlåta mig själv om Oliver smittat någon annans barn.Sedan är det ju lite som Mrs V skriver att om många låter bli att vaccinera så kan det bli epidemier. Detta är min åsikt. Men det är ju naturligtvis varje förälders val att göra.
Jag blev jättesjuk till följd av en vaccinering när jag var några månader och låg på barnintensiven i flera veckor. Ingen trodde att jag skulle överleva, så allvarligt var det. Ändå tycker jag att det är super viktigt att vaccinera sina barn, för sin egen skull och för andras. -
Little J: Jag höll på att svara dig "jag minns inte".
Jag vet faktiskt inte riktigt vilken det var, har inte frågat.
Ska göra det nästa gång jag pratar med mamma. Återkommer med svar.
-
Jani: Min sambo jobbar på oljerigg i Norge/Danmark/Skottland/Tyskland/Libyen osv. Där pratas det bara engelska så svenskan har han inte lärt sig än trots över 3 år i Sverige.

-
Firar ni andra Halloween? Sambon älskar att karva pumpor så nu har han gjort årets första.
Sonen åker till Norge över Halloween så vi fick göra en redan nu så att han också fick se en.

Cool va?!