• Anonym

mvc i malmö??

jag är gravid.. men hittar inte numret till någon mvc i malmö, bara en som heter minna. någon som vet som också är från malmö???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-01 17:59:18:
    eller är det kvinnokliniken man ringer??

• Svar på tråden mvc i malmö??
  • Jenny26

Jag gick på Cura och kan bara säga positiva saker om dom. Men tyvärr så tror jag inte att dom tar emot nya patienter men du kan ju alltid testa att ringa dit och se.

• Lonelygirl

Det heter inte MVC längre utan barnmorskemottagning, det är kanske därför du inte hittat fler. Dock har jag hört att det ska vara grymt svårt att komma til just nu, folk ynglar av sig för mycket

• Anonym

men jag måste ju få komma till nånstans.. kanske får ringa kk....

• Mamma till Philip Nova Elliot

slottstadens läkarhus går jag på, ul gör man då på cura. vul görs som rutin vid inskrivning. tycker privat e bättre. men de kan vara svårt att få tid, det är ofta fullt. 040985076

Mamma till PHILIP 021128 och NOVA med bf 070806 *kom ut nu tjejen!*
  • SysterHedvig

eller så ringer du till Capio Citykliniken som ligger strax utanför Värnhem. De har avtal med Cura så du får göra både NUPP och tillväxtultraljud där om du vill

• Anonym

vad bra! tillhör ju redan Capio Citykliniken

• Anonym

SysterHedvig: tack! jag ska ringa dem imorgon!

• Anonym

har du nr dit kanske??

• SysterHedvig

ska vi se

tror du kan testa 040-383634

jag vet inte om du kommer direkt till receptionen eller till min gynekolog, men oavsett vad så är det rätt ställe gynekologen är också jättesnäll, Jelena heter hon

• Anonym

henne har jag varit hos flera ggr... men det ärväl inte henne man ska ha eller? hon ärväl ingen bm eller (osäker)

• SysterHedvig

nej hon är ingen barnmorska men man kommer ändå aldrig fram så jag tror du hamnar i receptionen

jag bodde så nära så jag knatade dit och pratade med tjejen i receptionen.

• Anonym

ah okej.ska ta o ringa imorgon iaf =) hoppas jag får nån bra bm. hur lång tid fick du vänta innan du kom på inskrivning?

• SysterHedvig

tror jag skrevs in i vecka 10 .. eller 8.. däromkring. Det verkade vara rutin att skrivas in då. Strax därpå är det ju dags för NUPP, säg till BM om du vill ha den undersökningen redan då för det brukar vara kö till Cura.

• Anonym

okej, men det är ju inte alltför länge att vänta.. jag går snart in i vecka 6... på nått sätt ska man väl komma rätt med alla olika telefonnr. som står överallt hehe. tack såmycket för tipset =)

• Anonym

jag ringde det numret.. tydligen har dem semesterstängt... jaja får väl ringa nån annan....

Svar på tråden mvc i malmö??