• MBL

Förbannad på Jysk!

Igår var vi på Jysk och klagade igen (!!) på våran trasiga garderob som gick sönder för ingenting. Vi hade då väntat ca halv år på grejerna som de lovade oss om, inget hände så vi drog dit som jag sa nyss.

Vi fick ny garderob o pengar tillbaka. Idag upptäckte vi att lådorna var fabriksfelaktiga, så vi fick åka dit och klaga. De kollade upp med sitt lager, alla var också fel. Så vi ska få nya lådor från fabriken i Danmark om 7 dagar.. Sura blev vi allt..

Sen när vi skulle montera dit dörrarna, gick garderobsgolvet paj!!!! Vi blev ursinniga, klockan var ju mkt och de har stängt. Vi får åka dit imorrn för tredje gången!

SÅ urkasst!
    Har det hänt er sådant?!

• Svar på tråden Förbannad på Jysk!
  • Pinklady

har arbetat en tid på ett jysk lager och sämre behandling av sina saker får man leta efter.. ingen bryr sig alls.
    Vi köpte ett datorbord som vi fick fel instruktions anvisning till och massa små saker..

~~~~Riktiga tjejer rakar musen med motorsåg ~~~~
  • Virriga Vera

Inte ens sängar och madrasser håller en bra kvalitet. Att tro att man gör en bra affär när man handlar på Jysk är att lura sig själv.

• Lola Jämtland
    Virriga Vera skrev 2007-08-02 22:37:28 följande:
    Inte ens sängar och madrasser håller en bra kvalitet. Att tro att man gör en bra affär när man handlar på Jysk är att lura sig själv.
    Oj...o ändå görs madrasserna av samma tillverkare som Hildingsängarna (tror jag de heter...nåt känt märke iaf).
    //Blir det nånsin våran tur.....
  • Velour

Jag har köpt två garderober på Jysk och säger bara: ALDRIG MER!

Har aldrig sett värre kvalitét. Går sönder för absolut ingenting. Träet är så svagt och tål inte så mkt tryck.
    Inte undra på att det är billigt. Nej, hellre betalar jag mer och får riktigt bra kvalitét.

Så, bort med Jysk.

• Kristin24

är alltid så med jysk möbler...bara skit

Go och glad Kexchoklad
  • Dino78

Jag har köpt sängar där och dom har jag inga problem med. Däremot servicen där jag handlar har jag haft problem med. Brukar även köpa handdukar (Beaver Lux är skitbra tycker jag - och billiga) där. Påslakanset köper jag hellre på IKEA för dom är snyggare i mina ögon, däremot ska jag köpa till min dotter på JYSK.

DIF i själ och hjärta
  • Virriga Vera

Lola Jämtland skrev 2007-08-02 22:44:45 följande:

Oj...o ändå görs madrasserna av samma tillverkare som Hildingsängarna (tror jag de heter...nåt känt märke iaf).
    Det är mycket möjligt att de tillverkas där, men det är långt ifrån samma kvalitet på deras sängar ändå.
  • Rauur
    Lola Jämtland skrev 2007-08-02 14:58:46 följande:
    Bara jag som gillar Jysk saker o aldrig har haft problem med nåt därifrån?
    Du är inte ensam : ) Har ett vardagsrumsbord därifrån, är snart ett år gammalt och det står stadigt som tusan!
    Är i luren på att köpa hela den serien
  • Trulis

Hur är det med deras textilier då? Är de lika kassa?
    Var lite inne på att köpa en kontorsstol där till sonen, men nu blir man ju lite tveksam....

• Trulis

Såg just att TessaLisa var nöjd med sina..

• Tulltan
    Trulis skrev 2007-08-02 23:15:07 följande:
    Hur är det med deras textilier då? Är de lika kassa? Var lite inne på att köpa en kontorsstol där till sonen, men nu blir man ju lite tveksam....
    Har handlat lakan där. De var inte särskilt billiga. De var hemska. Fastän de är i mörka färger är de så glest vävda att man kan se genom dem. Hemska att sova i!

Har dock handlat ett underlakan där en gång som är jättebra...så det är nog både och.
  • Eelle

Ja jysk ska man inte handla möbler på. det har vi märkt här hemma oxå, köpte en byrå där och den va helt kass gick inte att skruva ihop som de skulle va enligt ritningarna mm, min man fick borra egna hål osv.
    haha å lådorna står ut går inte att skjuta igen helt typ. totalt värdelösa möbler där enligt mig.

• cruZZe

Man får oftast vad man betalar för. Har en byrå från nämnda företag i barnens rum och den är väl allt annat än rejäl och välkonstruerad, men den fungerar som den ska.

• zenna

Vi köpte säng och två resårmadrasser + bäddmadrass på jysk och vi är fortfarande supernöjda. Men, resten av diverse möbler vi köpt där har varit en besvikelse. Skrivbordet står förvisso på sin plats men det tål ju ingen förflyttning för då brakar det säkert ihop.

• Fröken Fräken 79

Framför allt tycker jag att servicen oftast är dålig - långa köer till kassan och få att fråga i butiken... Sådant kan få mig att vända på klacken och gå till konkurrenten!

• Grus grus

Vi har en byrå som absolut inte går att flytta på. Den knakar och vinglar om man försöker. Jysk är kass! Däremot köpte vi den svarta resesängen för barn, och den är vi väldigt nöjda med! Men möbler köper jag aldrig mer därifrån.

Mamma till Lovis, ett år den 28 april!
  • MissWhiskey
    Lola Jämtland skrev 2007-08-02 14:58:46 följande:
    Bara jag som gillar Jysk saker o aldrig har haft problem med nåt därifrån?
    köpt två spjälsängar och ett skötbord där och de är stadiga och funkar jättebra....
    Mamma till Casper
  • Virriga Vera
    zenna skrev 2007-08-03 07:17:59 följande:
    Vi köpte säng och två resårmadrasser + bäddmadrass på jysk och vi är fortfarande supernöjda. Men, resten av diverse möbler vi köpt där har varit en besvikelse. Skrivbordet står förvisso på sin plats men det tål ju ingen förflyttning för då brakar det säkert ihop.
    Jämför kvalitén på dina sängar och bäddmadrass med andra sängar så märker du att Jysk är har speciellt bra kvalite.
  • SaraMara

Jag bojkottar Jysk eftersom jag ALLTID blir besviken när jag handlat där. Dålig service och dålig kvalitet på grejerna...

Flera gånger har jag fått svaret 'Vet inte' om jag frågat expediterna något. Gräsligt!

Svar på tråden Förbannad på Jysk!