kan man skjutsa en 1,5åring på moped?
har ni gjort det el kan man inte det? funderar på hur man gör isåfall för dom kan ju inte hålla i sig som en 4åring kan.
Ps tänkte inte skjutsa var bara nyfiken
har ni gjort det el kan man inte det? funderar på hur man gör isåfall för dom kan ju inte hålla i sig som en 4åring kan.
Ps tänkte inte skjutsa var bara nyfiken
är det lagligt att skjutsa nån på moped ens ? eller e det jag som har dålig koll..
Sett dom som satt fast cykelsits för barn på moped. Tyckte det var smidigt. Gillade dock inte den som hade cykelkärra bakom mopeden stackars barn med avgaser!!
har sett de som har cykel sadel på mopparna med små barn i vet inte om det är så bra men.....
vet att det finns en sits från 3år men när dom är mindre då hur fäster man en cykelstol? på moppen
Verkar både farligt och dumdristigt. Tror inte att det är lagligt att skjutsa överhuvudtaget på moped, men även om man bortser från det så finns ju inga mopedstolar för barn. Barnet skulle ju i så fall sitta helt oskyddat och förmodligen skada sig allvarligt om olyckan vore framme..
Tja, min sambo tjatar om att köpa en vespa- det är väl upp till honom. Men det köps INGEN vespa för våra pengar innan han lovat dyrt och heligt att ingen av mina barn sitter på den- någonsin!
Så fjantigt löjlig är jag men det har sina anledningar.
Det är upp till alla mammor och pappor va de vill riskera men att sätta en 1.5 på en moped el dyl är helt oansvarigt!
Det finns speciella cykelsadlar som är gjorda även för att sitta på mopeder.
Har sett flera som har cykelstol fastbultad bakom sitsen, men jag vet inte hur säkert det är egentligen.
Men dom jag sett har då en liten motorcykel-hjälm (eller typ skidhjälm) på barnet och så sitter det fast i stolen.
Men jag skulle aldrig göra det, oavsett hur barnet sitter fast eller inte.
Tyvärr ser jag skrämmande exempel titt som tätt (grannar) som kör sina små barn ståendes mellan deras fötter när dom kör, det är så dumt tycker jag!
Våghalsigt... Men å andra sidan, dom sätter inte fast barnen i bilen heller.