Inlägg från: carmela |Visa alla inlägg
  • carmela

Österbottniska tråden 10

...juulklappa... Oj... redan..? hmm.. rätt så smart ändå!!

• carmela

Leedig dag från jobbet..
    Jag har varit på lång skogslänk me Bamse o kokat 6 liter lingonsylt!!
    Sko måst reid upp na kleede o få stedat naaliiti.. e bara leedi ida dähäviko så man sko jo bööv göra naating o int sita jäär men en kaffipaus nu o då måst man ju taa se.. Ha det gött allihopa!!

• carmela
    tussimamma skrev 2007-08-30 11:25:43 följande:
    carmela- e dähä enda ledi dan så ska du minsann int gö nana än siti jä å drick kaffi! Kanski fa å shopp na onödit..
    Hmm.. jåånå.. visst.. så tenker ja noo å.. men ida har ja "lust ti göra naa".. annos leta ja noo vara..
    Ja a fått baka TVÅ sort!! Boti sängkläääde o städa naliiti... DUKTIGT!! O nu har jag Lasagnette i ugn...
  • carmela

Tåfslan å Vifslans mamma skrev 2007-09-03 16:59:16 följande:

Nu har jag letat på kroppen (gubben fick titta där inte jag såg ) efter märken...å faktiskt har jag ett konstigt märke efter ett sår från IFJOL på foten!!Kommer ihåg att det var enormt svårt att få det att läka....*kliar mig i huvudet*
    Oj oj... har du andra symtom än det med ögat.. ja ryyyser...

vi too vaccin jär i vååras men fyri he a ja blivi biti ov eit krääk.. få se om he kan bryyt ut än.. men he e no typ tri år saan..

Hoppas he reider upp se me de..
  • carmela

Trollens mamma skrev 2007-09-03 16:42:49 följande:

WT-namn...ja va ska man säj... Di är int alltjämt så klok domdi svenska. HAr int helldär hört om WT namn fyri jag läst i jär på FL förstås.
    Na toki de a int ja helder höört om...
  • carmela
    veera skrev 2007-09-03 18:36:25 följande:
    Fästingvaccini som de ger skyddar ba mot TBE. He ger int na skydd mot borrelia, så borrelia kan vi allihopa få ännu. 
    Just så.. ja e int så inkomi.. et va i verkar..
  • carmela

Ikväll ska ja ti Hellman så ni kan ju hald na lillan tyym fö at min sd int e na som spelar na roll...sku int vila byri ta e naleis na lugnt. Å spännand ir e, om vi sku råk få veta sortn

Vi halder tyyma.. he gaar no säkert bra..

• carmela
    beibikär skrev 2007-09-04 14:49:01 följande:
    Ikväll ska ja ti Hellman så ni kan ju hald na lillan tyym fö at min sd int e na som spelar na roll...sku int vila byri ta e naleis na lugnt. Å spännand ir e, om vi sku råk få veta sortn
    Såå dee sku e vara!! Jag själv ska int ti Hellman ikväll..
  • carmela

Halder tyyma fö de beibikär

o Grattis till jeremias mamma! Hoppas he reider upp se!!

• carmela
    tussimamma skrev 2007-09-04 21:25:04 följande:
    Joffan- RÄTT! Du vinner en helg med mina barn hemma hos er!
    du e fö kuul.. -vilket pris sen..
Svar på tråden Österbottniska tråden 10