Inlägg från: carmela |Visa alla inlägg
  • carmela

Österbottniska tråden 10

m00min skrev 2007-09-12 12:29:45 följande:
    carmela- hon sover nu så ja ska skåda ho he er tå hon vaknas
  • carmela

Snacket82
    Oj, toki e frissamt.. hoppas du får e tibaaktå o int e var na krotas..

mOOmin
    Jasså.. nåja... Söis ere.. imillan e de no billi... både ungar o hundar.. Vi oss e hundn billi nu just..

Ja ska fara o jump ikväld... sköönt!!

• carmela

8 stoora björkar.. oj tå a ni noo fått arbeit..!!
    men he e ju no häärlit ti va me o laga veen.. ja "bruk" no hugg me yxo ja å..

• carmela

Tåfslan å Vifslans mamma skrev 2007-09-15 08:52:58 följande:

Skööönt med semester....vi far om 3 veckor...heela bunten 
    Oj.. NJUUUUUUUT då !!!!!!!!!! Minns he..! Vart fa ni??
  • carmela

Jag har oxå lykats bukkla min brors bil.. oj va ja tjuuta.. he e fö hemst.. å tå hadd a 500 euro i självrisk.. giss om ja va na leid me sjölv...
    men he e betala o biiln e fixa men just tå vare uuslit.. (fö me..)

• carmela
    netti07 skrev 2007-09-17 13:54:11 följande:
    Hello!! På lödan slipper ja me gubben ti IKeAha vänta så lääääng  å nu äntligen ha ja fått a me luraUsch va he e frissami väder!!
    [/citat]
    Låter kul hedee.. ja usch vilket väder.. he e no braso i spisen o filtn runt se som gälder nu..
    LCroft skrev 2007-09-17 13:15:20 följande:
    [citat]
    Förresten, högst uppe på sidan så står det ju jämt vem som har namnsdag, för mig har det nu stått Ida i flera dagar, hur länge ska jag månna behöva fira frökens namnsdag Har andra samma namn där?
    He star no Ida fö me å.. hmm..

Pojken min ska å spela trumpet i kväll.. få se om he lämnar me ein gang.. he pa tasmas ..
  • carmela

Vafö bleiv e sådee.. 2 citat i ett..

• carmela
    tussimamma skrev 2007-09-17 16:34:10 följande:
    carmela- undrar om ha va på sama trumpetspelas som men pojk sko ha vila på? Na lapp som di to från skola? Adi men ha e bra på ti få sakre att tasmas, ha tror he ba ti göra å så kan man allting, å så var a lejd tå int he var ti na.Ja sa åt men pojk tå ha kom heim me lappi å va eld å lågor å vila ja sko lägg namni undi, att om ha komber ihåg i ännu baket hälje (he va en torsdag) så lägger ja namni. På fridan plocka ja upp lappi från köksgolvi å påmind a om i tå ha kom från skola. Ha lag lappi i kamarn sin på boli å tä liggä a ännu. Ja to he som ett tecken på att int ha va tillräcklit intressera.
    Säkert eri sama!
    De måsta beis lappi i skola ti som var intressera, ja sa sama sak -ha får sjölv beis lappi o ta heim a åt me om a e intressera.. o he jor a.. !! Få si om e halder, nu har a heim en trumpeet o tuuutar å på jäär!! Ritti grant!!
  • carmela

hej hopp fallera skrev 2007-09-17 20:00:40 följande:

carmela - få se om han inte blir en riktig trumpetist ännu! Hälsa åt honom att övning ger färdighet. Jag ska lära mig spela trumpet ännu nångång i livet, han kan ju vara min lärare sen då.
    ja ska häls he åt a.. ja höödu få se vad det blir till..
  • carmela
    solrosen83 skrev 2007-09-17 20:44:07 följande:
    Alltså vi har ett dilemma. Vilken väg ska handtage va på skåpdörna i köki? På lådona var di ju automatiskt på liggand, men på dörna tå? Tå ja byrja skåda hu vi har i HK så såg ja et he liti olika... Ja tänka flabb i häl me tå ja håxa i, men int tycks he nade ha håka et vi har liti hu som helst te. Å int kuna he gubbi föklar na system på i helde. Några dör har handtagi på liggand te å några har på ståend... Så ny sku ja vila ha na enhetlit ti köki, men hu ska i va?  Handtage e Ikeas VÄRDE handtag. www.ikea.com/se/sv/catalog/products/26704200
    vi har lagt på liggand på låådona o på ståend på dörrna.. o ja tycker he gaar bra så.. vi har laang handtaage...
Svar på tråden Österbottniska tråden 10