Inlägg från: vackrastarflow |Visa alla inlägg
  • vackrastarflow

Näta in balkong?

Nu har jag äntligen bestämt mig för att skaffa den där katten jag så länge velat ha. Det passar mig ypperligt i livet just nu, jag kommer ha mycket tid till en kattunge om det inte blir en äldre katthemskatt. Dock så kommer det att bli en innekatt då jag kommer bo i ett tätbebyggt område med mycket trafik. Jag flyttar till en ny lägenhet, med balkong och vill nu höra hur ni som har nätat in en balkong har gjort, vad för nät ni använt osv.

• Svar på tråden Näta in balkong?
  • vackrastarflow

Tack för bra tips!

Jo jag ska ju redan ha ett bord därute och där kommer katten få lov att sitta. Med tanke på att jag inte kan ha den som utekatt så tycker jag nog att balkongen ska få vara en fristad för den. Har tänkt sätta upp infravärme där, så att kisen kan få kika ut även på vintern (och jag för den delen haha).

Så "hårt" nät rekommenderas? Min balkong är inbyggd så det är i princip bara framåt som gäller.

• vackrastarflow

polarcat

vad hemskt, men tur i oturen så blir det kanske bara ögat som förloras. bättre det än ett liv!
    jag kommer definitivt näta in min balkong, jag hade varit alldeles för nervös annars.

• vackrastarflow

Mori

Ja det är ju en annan anledning. Man ska inte tvinga på andra sina egna djur.

Polarcat

Håller tummarna för din kisse!

• vackrastarflow
    Mori skrev 2007-08-05 23:10:17 följande:
    För min del hade gärna fått komma in Jag har alltid haft en förkärlek för katter, men maken blir inte så glad. Ni som har kissar, hur hade ni gjort om jag var er granne? Hade ni blivit arga? Grannarna är jättetrevliga annars men detta har vi tjatat om i över ett halvår...
    Jag hade definitivt ändrat på något. Iochmed detta är nåt ni inte ber om, så är det ganska självklart att jag hade ändrat mig. vad säger grannarna nu då?
  • vackrastarflow

sydneygirl

så snyggt ert var! bra tips där

Svar på tråden Näta in balkong?