hej sitter just o läser på denna tråd..har själv en devon rex hane
som nu i fredags var med om en hemsk fall olycka :(
Vi bor då på 4e våningen , har ingen balkong men hade öppet badrumsfönstret lite för att vädra. då har han hoppat upp på tvätt korgen som inte brukar stå under fönstret men gjorde det nu denna dag av någon anledning..och sen hoppat ut på taket som kommer under vårat fönster det är brett + att det finns en ränna lixom nedanför så om han skulle halka till så tar den emot,men han måste ha jagat en fluga eller fågel o helt glömt bort sig och flygit över kanten rakt ner på asfalten!! Det är så hemskt vi var på stan när detta hände så han kan ha legat där en timme skadad när vi hitta honnom hade han landat hårt på ena sidan av huvudet så ena ögat står ut av trycket,ja det var så fruktansvärt hemskt att hitta honnom så,var ju livrädd att han skulle vara död! så vi åkte i illfart till veterinären som gav honnom morfin,men var positiv för att han andades bra och så , men ögat kanske han inte får behålla=( första natten var kritisk men nu verkar det bättre med honnom ,så vi får bara vänta o se om ögat blir bättre eller om dom måste ta det.han ligger nu kvar på djursjukhuset ,vill bara vara med honnom! ja jag har gråtit här som en tok! o svurit över fönstret!! han är världens snällaste kisse + att han blev bis nu när han ställdes ut lill killen min! men utan öga blir det nog inga mer utställningar,men det är ju skit samma bara han får må bra,o det lova veterinären att han kommer göra om han nu bara skulle få ha ett öga ,men nog känns det sorligt ändå.så jag skulle nog tipsa alla här att skaffa nät på balkongen för man vet alldrig när det händer en olycka!!oj va jag skrev mycket.