Inlägg från: polarcat |Visa alla inlägg
  • polarcat

Näta in balkong?

hej sitter just o läser på denna tråd..har själv en devon rex hane
    som nu i fredags var med om en hemsk fall olycka :(
    Vi bor då på 4e våningen , har ingen balkong men hade öppet badrumsfönstret lite för att vädra. då har han hoppat upp på tvätt korgen som inte brukar stå under fönstret men gjorde det nu denna dag av någon anledning..och sen hoppat ut på taket som kommer under vårat fönster det är brett + att det finns en ränna lixom nedanför så om han skulle halka till så tar den emot,men han måste ha jagat en fluga eller fågel o helt glömt bort sig och flygit över kanten rakt ner på asfalten!! Det är så hemskt vi var på stan när detta hände så han kan ha legat där en timme skadad när vi hitta honnom hade han landat hårt på ena sidan av huvudet så ena ögat står ut av trycket,ja det var så fruktansvärt hemskt att hitta honnom så,var ju livrädd att han skulle vara död! så vi åkte i illfart till veterinären som gav honnom morfin,men var positiv för att han andades bra och så , men ögat kanske han inte får behålla=( första natten var kritisk men nu verkar det bättre med honnom ,så vi får bara vänta o se om ögat blir bättre eller om dom måste ta det.han ligger nu kvar på djursjukhuset ,vill bara vara med honnom! ja jag har gråtit här som en tok! o svurit över fönstret!! han är världens snällaste kisse + att han blev bis nu när han ställdes ut lill killen min! men utan öga blir det nog inga mer utställningar,men det är ju skit samma bara han får må bra,o det lova veterinären att han kommer göra om han nu bara skulle få ha ett öga ,men nog känns det sorligt ändå.så jag skulle nog tipsa alla här att skaffa nät på balkongen för man vet alldrig när det händer en olycka!!oj va jag skrev mycket.

• polarcat

ja visst var det tur i oturen..och veterinären skulle alldrig jobba på med honnom så om han inte skulle kunna få ett lyckligt liv. men tycker så synd om honnom han är bara 6 mån..
    men lycka till med din kisse nu!!

• polarcat
    Mori skrev 2007-08-05 23:01:09 följande:
    Förlåt om jag bara kastar mig i in i tråden och är lite ofärsämd. Men mina grannar har två katter och inget när på sin balkong. Jag äääälskar katter, men maken är allergiskt. Mycket allergisk. De där dförbaskade katterna smiter in och pissar i vår säng, stryker sig mot ren tvätt och klöser i vår fina skinnsoffa så fort vi har fönsterna öppna. Balkongdörrarna kan vi aldrig öppna, de kliver rätt in trots att vi försökr jaga bort dom. Grannarna ser oföstående ut och säger "det brukar dom aaaaldrig göra" när vi pratar med dom. Vi har varken råd eller lust att bura in vår balkon... Kontentan av mitt gnäll är alltså, jo jag tycker man ska bura in balkongen. Såvida man inte kollat med grannarna att det är okej utan. Maken blir toksjuk pch måste åka in akut varje gpng de smitit in här....
    ja precis det är ju oxå en anledning till att skaffa nät om man har balkong..det blir ju bara trist för alla om det ska vara så som du beskriver=( de är ju inte okej..
  • polarcat
    vackrastarflow skrev 2007-08-05 23:08:14 följande:
    MoriJa det är ju en annan anledning. Man ska inte tvinga på andra sina egna djur.PolarcatHåller tummarna för din kisse!
    TACK=)
  • polarcat
    Mori skrev 2007-08-05 23:10:17 följande:
    För min del hade gärna fått komma in Jag har alltid haft en förkärlek för katter, men maken blir inte så glad. Ni som har kissar, hur hade ni gjort om jag var er granne? Hade ni blivit arga? Grannarna är jättetrevliga annars men detta har vi tjatat om i över ett halvår...
    ni kan ju säkert ha jätte trevliga grannar =) men det är ju inte okej att dom kommer in o klöser på era soffor tex..
    för dom vill väl inte ersätta nya kan jag tänka mig??
  • polarcat

mori:nä det finns märkliga grannar,du har ju lixom sagt det på ett bra sätt,så dom borde ju känna att dom borde fixa det med en gång det är inte många grannar som har sånt tålamod som du! hoppas det ordnar sig! nu ska jag gå o lägga mig gott folk! ska ringa djursjukhuset i morron o höra hur det går för kissen min.. gonatt!

• polarcat
    ladydahmer skrev 2007-08-10 16:12:19 följande:
    Min älskade Bengt (katt) ramlade ner från balkongen och punkterade lungan... veterinären visste inte om han skulle verleva (han överlevde tack gode gud) nu ska vi glasa in balkongen.
    vad skönt att det gick bra! nä det är verkligen inte kul när det händer:(
    Min katt har fått komma hem o är bättre ,men det hade varit lite kris första natten när morfinet inte riktigt tog:( men hans öga har svullnat av nu så han käkar anitibiotika o jag får smörja med salva så får vi se om synen går att rädda..ska tillbaka om 10 dagar.

I dag var vi på ett återbesök och då kom det just in en katt som ramlat 3 vån från balkong.
    ägaren hade suttit med katten på balkongen men inte hunnit med:(
    Veterinären sa då att dom har haft flera fall nu av katter som ramlat ,när det blir varm o folk öppnar fönster o balkondörrar. Nä har man balkong så ska man näta in,man kan aldrig beräkna när det ska hända kommer det en fluga så går det på en sekund!Hur lugna dom än är så är det ju katt djur.
    Åsså inga fler balkonger nu! sa en av veterinärena när vi gick(hade nog inte hört hela historien)..nä vi har ingen han hade ju bara oturen att lyckas ta sig ut genom det trasiga badrumsföstret som vi olyckligt ställt tvättkorgen under,så det blev lätt att klättra och ta sig ut. men hade vi balkong så självklart skulle vi näta in den.

Min katt Morzart var så glad när han kom hem att han bara skrek-Mjjaauuuu!! kurr kurr och skulle bara kramas och äta och dricka..och dricka..sen har han sovit nu en hel del.
    sitter just nu i mitt knä o kurrar:)
    trevlig helg på er allihopa!
  • polarcat
    ladydahmer skrev 2007-08-10 21:54:31 följande:
    :(vad skönt att allt gick bra. hoppas ögat blir bra också. lilla bebisen. :(min bengt fick sova i sängen i två veckor efter olyckan... tro att han var lycklig då!!! det konstiga var att Gunnar (min andra katt) betedde sig som han inte kände igen Bengt, fräste o sniffade och var rädd. ???
    ja det har jag varit med om med andra katter som jag haft tidigare,Han katten som hade blivit kastrerad o var vinglig av narkosen så gick dom handra katterna gick fram o morra o klappa till han stackarn:) dom kan ju lukta annars oxå när dom varit borta ,eller så känner dom inte riktigt igen deras beteende..vet inte riktigt va de är..
Svar på tråden Näta in balkong?