-
Förlåt om jag bara kastar mig i in i tråden och är lite ofärsämd. Men mina grannar har två katter och inget när på sin balkong. Jag äääälskar katter, men maken är allergiskt. Mycket allergisk. De där dförbaskade katterna smiter in och pissar i vår säng, stryker sig mot ren tvätt och klöser i vår fina skinnsoffa så fort vi har fönsterna öppna. Balkongdörrarna kan vi aldrig öppna, de kliver rätt in trots att vi försökr jaga bort dom. Grannarna ser oföstående ut och säger "det brukar dom aaaaldrig göra" när vi pratar med dom. Vi har varken råd eller lust att bura in vår balkon... Kontentan av mitt gnäll är alltså, jo jag tycker man ska bura in balkongen. Såvida man inte kollat med grannarna att det är okej utan. Maken blir toksjuk pch måste åka in akut varje gpng de smitit in här....Dripknot skrev 2007-08-04 13:00:07 följande:Vi har inte nätat in balkongen alls och vi bor på 3:e våningen. Har ingen balkong i närheten som kisse kan hoppa till.När hon är ute så ligger hon mest på någon av stolarna, sitter på balkongbordet eller så ligger hon på trätrallen och solar.. Ibland tassar hon omkring på räcket men vi oroar oss inte. Kvällstid har vi henne under uppsikt då det förekommer en hel del nattaktiva insekter som kan få henne att glömma vart hon befinner sig.Egentligen finns det ingen anledning att näta in sin balkong. Katter är väldigt anpassningsbara och man märker snabbt om de tänker busa eller inte. =)
-
För min del hade gärna fått komma invackrastarflow skrev 2007-08-05 23:08:14 följande:MoriJa det är ju en annan anledning. Man ska inte tvinga på andra sina egna djur.PolarcatHåller tummarna för din kisse!
Jag har alltid haft en förkärlek för katter, men maken blir inte så glad. Ni som har kissar, hur hade ni gjort om jag var er granne? Hade ni blivit arga? Grannarna är jättetrevliga annars men detta har vi tjatat om i över ett halvår...
-
Polarcat: Nä, det vill dom nog inte. Har iof inte frågat
Vi sparade och gentade i två år för att köpa den där förbaskade soffan.
Vackrastarflow: Jag har upprepade gånger bett dem att näta in sin baklkong, "jaaaa vi får väl göööra det seeeen" Ringde hyresvärden som inte var pigga på att hjälpa till, de satte upp ett litet sketet när som katterna nu har jätekoj i som klätterställningHar sagt igen att maken blir riktigt sjuk, oach att han missar jobb och skola pga detta, inget gensvar. Saken är att jag vill inte stöta mig med dem. Tycker de är goa grannar för övrigt. Och katterna är utekatter, så det blir ju svårt att hindra dem. Men det kan ju inte vara meningen att vi ska bli sjuka, och får grejjer förstörda...
-
Natti natti. Tack för alla svar, och jag hoppas din kisse mår bra efter omständigheterna!polarcat skrev 2007-08-05 23:30:57 följande:mori:nä det finns märkliga grannar,du har ju lixom sagt det på ett bra sätt,så dom borde ju känna att dom borde fixa det med en gång det är inte många grannar som har sånt tålamod som du! hoppas det ordnar sig! nu ska jag gå o lägga mig gott folk! ska ringa djursjukhuset i morron o höra hur det går för kissen min.. gonatt!
-
Dripknot:
Jag har pratat med dom många gånger, men det går liksom inte in..Och jag är inte den som vill bråka. Dom vet att katterna är inne hos oss, de har själv sett när de klättrar över och in. får helt enkelt göra som du säger och ta det med värden. Men jag är så skraj att grannarna ska blir sura på mig. Jag är en liten mes jag -
Ska ringa imorgonDripknot skrev 2007-08-06 18:36:58 följande:Man är inte mesig bara för att man inte vill ha grannarnas djur i sin bostad. Ta det med värden.
-
Dom kommer från deras balkong och från marken. Där de hoppar upp från marken satte värden upp nät, men det leker dom i och klättrar uppför. Så jag ska sätta dit plåt. Jag frågade om jag fick sätta upp bit trä mellan balkongerna, men värden sade "nej du får inte gära åverkan på fasaden .... Nähä, men då får väl ni göra det då tänkte jag... Ska ringa imorgon och jaga på dom lite. Nu har jag fått lite mod av er här!filurar skrev 2007-08-06 18:57:11 följande:Mori: Hoppar grannkatterna alltså över från deras balkong till er, inte via marken eller något tak under balkongerna eller så? I området där jag bor har jag sett några som byggt en liten vägg (i plywood typ) mellan sin balkong och grannens, alltså en skiva som skjuter ut från huset mellan balkongerna och skulle hindra passage. Undrade verkligen vad det var, men tänker nu att det kanske var ett hinder för husdjur att smita över. Det kanske vore något (om grannarna fortsätter att vägra).
-
Nja...sådär. Dottern har varit krasslig så jag har skjutit lite på det. Mest för att jag är en chicken faktiskt....Dripknot skrev 2007-08-10 10:09:29 följande:Mori:Hur har det gått för dig??
-
Ja jag vetDripknot skrev 2007-08-10 14:48:33 följande:Ja.. då är det bara att lida vidare om du inte tar tag i problemet.....
Jag har faktiskt köpt en plåtbit som vi ska sätta upp mellan balkongerna så som någon beskrev hör i tråden. Vi får se om det hjälper, annars har jag lovat mig själv att klaga hos hyresvärden!