• Jessica23

Ok med semester UTAN bonusbarn?

När jag träffade min man för över 7 år sedan var hans dotter 4 år. Vi har nu bott tillsammans i 7 år fått 2 egna barn som är 3 och snart 6 år gammla!

Denna sommaren vill jag göra något med mina barn och min man utan bonusbarnet´. Vi är ju en familj vi också men givetvis ingår hans tös i vår familj, det har hon alltid gjort och kommer alltid göra! I alla år har vi semestrat MED henne och det har gått bra.

Vi var på skara sommarland för 3 veckor sedan i 2 dagar och bodde i stuga. Imorogn vill jag åka iväg med husvagnen någon dag men utan henne.

Min man är jättearg för det och förstår mig inte alls!

Är det så hemskt att göra detta utan henne? Är jag en styvmamma som borde bli hängd för att jag vill göra något med mina egna barn nån gång? Detta har ALDRIG hänt innan men jag vill ändå höra om det är ok att göra detta enligt er!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-04 22:16:21:
    Ok lite felskrivet!!!

Dessa två dagar sker på mammans tid inte vår tid!

Min man vill gärna ha med hene på allt och ringer så fort vi ska göra något, även om vi bara ska nånstanns och bada eller grilla med vänner (på mammans tid då)

Tror han får dåligt samvete för att vi gör något utan henne!

• Svar på tråden Ok med semester UTAN bonusbarn?
  • Niinis

tycker att det kanske är lite elakt mot henne. hon kanske känner sig utanför då. men jag har ingen riktig erfarenhet i ämnet, bara min första tanke!:)

• Ödlan

Jag tycker att det är jätte tråkigt att du känner så. Hon var ju där före dig. Det är ju samma som att du inte skulle följa med. Är ni en familj eller kan man bara solla bort vissa när det passar. Blodsband el inte.

• growingbelly

Som jag sa i den andra tråden- du skulle ju inte lämna ett av dina egna barn hemma. Så då anser du nog inte att hon är en sån självklar del av din familj som du påstår - snarare en gäst.

• Flamma

Tycker det är av vikt i fall hon bor hos er?

♥ (¯`°?.¸ ♥ M E L V I N ♥¸.?°´¯) ♥
  • Tjej 83

beror på

bor hon hos er varje vecka och hos sin mamma på helger.
    eller hos sin mamma på veckorna o hos er på helgerna?

för bor hon inte hos er så kan ni ju åka själv.
    men bor hon hos er så är hon ju med er så då kan ni inte lämna bort henne.

men de är en svår fråga.
    klart din man inte vill lämna sin dotter, du hade inte lämnat ett av dina barn?

• Flamma

Jag tycker inte det är konstigt att åka utan styvdottern om det är när hon INTE SKA vara hos er. Att be henne byta helg eller liknande för att ni ska kunna åka är, i mina ögon, FEL!

♥ (¯`°?.¸ ♥ M E L V I N ♥¸.?°´¯) ♥
  • Miss Lau

Förstår din man.

Hur hade du känt om det var dina barn som inte var välkomna att följa med? Jag är själv uppväxt med skilda föräldrar och "nya-familjer" men aldrig att jag inte varit välkommen att följa med.

Så, ja. Jag tycker det är fel och jag hoppas att din man står på sig, för hans dotters skull.

• Jessica23

Hon kommer och går som hon vill för hon är snart 12 år gammal!

Under alla våra SJU sommrar han hon alltid följt med och vi gör nästan alsrig något utan henne! PLUS att vi redan varit på semester med henne !

Ja hon var först men jag då? Jag vill ju också göra något med bara oss nån gång det måste väll ändå vara okey?

Så då är jag en skitstyvmamma som vill vara ensam med mïn man och våra två barn i 2 dagar?

Flickan är 12 år våra barn 3 och 5 år ´!

• violis

Du är inte hemsk på något vis!!!
    Att jämföra det med att lämna något av de egna barnen hemma är helt uppåt väggarna,
    Era gemensamma barn har bara semester med er och de resoe/utflykter ni gör tillsammans är de "enda" de får .Din sd däremot har väl semester med sin mamma också???
    Jag förutsätter att hon gör något roligt med sin mamma också på sommaren enl resonemanget att det är orättvist mot sd om ni åker ut utan henne så är det ju ännu mer orättvist mot era gemensamma barn om sd får åka på kul saker på semestern med mamman som de inte får vara med på!
    Dessutom är det väl inte som att ni plannerade att åka till Lisseberg utan henne utan en mindre resa.
    Om ni valt att ha huvudsemesterresan uten henne och bara göra någon kort utflykt med alla barnen vore det väl en sak men det handlar det ju inte om här.
    Tycker allt att din man borde tänka om annars får han väl i r"ättvisans" namn försöka hindra sitt ex att ta med dottern på resor/utflykter!!!(tror inte han skulle bli särskilt populör då IRONISK!!!)

• Jessica23

SEn åter igen vi HAR redan varit på semester med henne!!!!

Svar på tråden Ok med semester UTAN bonusbarn?