Inlägg från: marre726 |Visa alla inlägg
  • marre726

Huvudlöss

Min dotter har fått huvudlöss. Vi behandlade henne med en gång med Paranix. Är det någon som vet om det är ett bra medel som verkligen dödar lössen?

Ska man göra nåt i övrigt? Jag har tvättat allt!!! Och fryst in borstar och kammar. Nåt mer?

Det här är första (och förhoppningsvis sista) gången vår familj drabbats av detta otäcka...

• Svar på tråden Huvudlöss
  • marre726

Ja vi har luskammat... Flera gånger idag. Stackars barn skriker när jag tar fram kammen...

Känns som om det kliar på hela mig fast jag inte har löss själv... *ryser*

• marre726

Men äggen dör väl av medlet va? *håller tummarna*

Dom verkar vara svåra att kamma bort. Som om dom har klistrat sig fast i håret.

• marre726

Åh suck, luskamningen tar ju en eeeeevighet... Och så skriker hon bara under tiden...

Men hur får man löss? Läste att lössen inte sprids utanför huvudet eftersom dom inte överlever speciellt länge då. Har min dotter gnuggat skallen mot ett barn som haft löss tro?

• marre726

Grrrrrrr. Nu har JAG och storasyster fått löss. Fan fan fan.

Det stinker anis i hela huset. Men luskamningen gick lättare än jag trodde, trots att storasyster är fruktansvärt håröm.

Måtte de små j**la krypen va döa nu. Jag har skurat, tvättat, fryst in borstar, kammat och avlusat!!!

• marre726

Just ja! Måste barnen vara hemma från dagis/fritids? De är ju behandlade en gång. Inte behöver de väl vara hemma i tio dagar?

• marre726

Okej, jag ska informera fröknarna...

• marre726

Det är mer än superäckligt... Jag tänkte iom tvättandet, att det är inte så kul att ha döda luskadaver i sängen...*asg* Ja, jag vet, jag är fånig... *s*

• marre726

Men att vara hemma i tio dagar IFALL barnen får löss igen, (det ska ju behandlas igen om tio dagar) verkar ju helt vansinnigt. Ska läkare skriva sjukintyg då?

• marre726

Vi har fått bort allt synligt på oss. Men vem vet om nåt j**la ägg överlever.

Har beställt schampo på familjeapoteket.se som ska ta bort äggresterna som sitter som klister i håret. Hoppas det kommer på posten imorgon...

JESS: Lycka till med erat avlusande.

Svar på tråden Huvudlöss