Vad betyder "Mamma är ändå mamma"
Jag är en man med 2 fantastiska döttrar sen en tidigare äktenskap.
Flickorna är 5 och 8, bor hos mig vv och har så gjort under de 2 år som gått sen skilsmässan.
Min historia skiljer sig inte mycket från många andras inser jag. Ens fd fru genomgår närmast en metamorfos och ut har kommit det kommit en kvinna som inte hade blinkat att ta barnen ifrån mig om tillfälle getts.
Som tur är har jag relativt goda chanser att vinna en tvist, varför dagens situation känns hyfsat stabil (vi har bara en överrenskommelse, ingen dom).
Min fråga är ganska enkel. Hon vill ha barnen boende hos sig, inte för att de skulle ha det bättre hon henne, inte för att de inte har det bra som de har det nu, utan för att "MAMMA ÄR ÄNDÅ MAMMA". Det är det enda anledningen och den är ständigt återkommande.
Vad betyder det? Vad är det jag inte förstår i denna värdering?
Mamma är viktigare under spädbarnstiden då barnet ammar, men vad kan en mamma ge i dagens sammhälle till barn i 5/8 år åldern? För mig är detta bara en förlegad bild, men tydligen är det något annat i detta.
Kan någon hjälpa mig att förstå? Hur kan en vuxen människa i dagens samhälle tycka detta och verkligen mena det? Vad får henne att tänka såhär?