• cokie

Bästa bilbarnstolen?

Vilken bilbarnstol är bäst? Våran son som är 5 månader börjar sitta lite trångt i babyskyddet så vi tänkte börja kolla runt lite på olika bilbarnstolar..

vilken är bäst?

Fick en liten Mio den 28/2!!
  • Svar på tråden Bästa bilbarnstolen?
  • Moosen81

vi har en acta graco. den är super bra (tycker vi) andra kanske inte gillar den lika bra. men som sagt.. vi gillar den skarpt

• TvåM

Vi har Besafe easy kid. Är jättenöjda med den o jag tror den har fått bäst i test.

• Gottegrisen

Vi valde britax secura eftersom den är häögst i ryggen av alla stolarna (tillsammans med twowayen)och den går att luta i olika vinklar väldigt enkelt under färd om barnet somnar. Sen kommer den upp lite från sätet så den får bättre benutrymme än twowayen. För oss vägde det även tungt att den går att använda från födseln så vi slapp det klumpiga babyskyddet den här gången.

• Moosen81

*tillägg till mitt förra inlägg*

modell namnet på våran graco är cosmic xtp. den är bakåtvänd fram tills att barnet väger ett visst antal kilo (minns inte vad det var) och sen vänder man på den och då kan han ha den tills han är 4 år om han nu inte blir för tung för den, eller skulle råka bli jätte lång plötsligt. den kan man justera i olika lutning både på själva stolen och ryggstödet

*slut på tillägg*

• Lucian Caesar

har en britax two way plus å den är vi helnöjda med, funkar från 6mån ungefär upp till barnet är sex år..

• Sebbes    mamma
    Moosen81 skrev 2007-08-05 20:58:40 följande:
    *tillägg till mitt förra inlägg* modell namnet på våran graco är cosmic xtp. den är bakåtvänd fram tills att barnet väger ett visst antal kilo (minns inte vad det var) och sen vänder man på den och då kan han ha den tills han är 4 år om han nu inte blir för tung för den, eller skulle råka bli jätte lång plötsligt. den kan man justera i olika lutning både på själva stolen och ryggstödet*slut på tillägg*
    ska man inte ha dom bakåtvända tills dom e 4...
    vi kollade åp bilstol igår o då sa han att dom skulle d...
  • Lucian Caesar
    Gottegrisen skrev 2007-08-05 20:54:30 följande:
    Vi valde britax secura eftersom den är häögst i ryggen av alla stolarna (tillsammans med twowayen)och den går att luta i olika vinklar väldigt enkelt under färd om barnet somnar. Sen kommer den upp lite från sätet så den får bättre benutrymme än twowayen. För oss vägde det även tungt att den går att använda från födseln så vi slapp det klumpiga babyskyddet den här gången.
    våran two way plus har jättebra benutrymme oavsett vinkling på stolen (bakåtvänd)
  • cokie

Tack för svaren! Alla verkar tycka olika.. får nog kanske kolla hos levrantörerna..

Är det bra att ha så man kan ändra till liggläge eller är det onödigt? Min kompis måste hålla i hennes barns huvud när han somnat för det åker framåt.. hon har en acta graco (tror jag)..

Fick en liten Mio den 28/2!!
  • Jennykym

Brios stol är jätte bar och mycket lätt att montera!!

• Lucian Caesar

Sebbes mamma skrev 2007-08-05 21:00:03 följande:

ska man inte ha dom bakåtvända tills dom e 4...vi kollade åp bilstol igår o då sa han att dom skulle d...
    det skiljer sig lite där, jag hör alltid olika.
    vissa säger att man kan vända vid tre års ålder, vissa vid fyra å vissa när barnet väger 15 kg oavsett ålder...
    man märker nog det själv när den tiden kommer, sitter barnet bra å bekvämt bakåtvänt så behöver man ju inte vända förrän det ändras...
Svar på tråden Bästa bilbarnstolen?