• cokie

Bästa bilbarnstolen?

Vilken bilbarnstol är bäst? Våran son som är 5 månader börjar sitta lite trångt i babyskyddet så vi tänkte börja kolla runt lite på olika bilbarnstolar..

vilken är bäst?

Fick en liten Mio den 28/2!!
  • Svar på tråden Bästa bilbarnstolen?
  • Moosen81

Sebbes mamma skrev 2007-08-05 21:00:03 följande:

ska man inte ha dom bakåtvända tills dom e 4...vi kollade åp bilstol igår o då sa han att dom skulle d...
    nu säger tjejen att även den är bakåtvänd tills han är fyra och sen vänder man på den och kan ha den fram till han är sex år....hahah vilken tur att man ha koll på sakerna man köper att ha i bilen. tur jag frågade
  • Lucian Caesar

man kan ju ha stolen med lite vinkling så att dem fortfarande kan sova skönt å sitta skönt.. min son som är 3 sover ju nästan aldrig längre så han sitter helt upprätt nu...

• cokie

Ja det kanske är bra att ha en stol som är lättmonterad, ifall man vill sätta den i någon annan bil..

vi har 2 bilar och vi jobbar båda på en annan ort än där vi bor, då måste man väl kanske köpa 2 stolar, en till varje bil.. jag tänkte när man tex hämtar från dagis eller så.. (usch vad dyrt..)?

• Moosen81

eller så gör ni upp om vem som hämtar och då tar denne den bilen med stolen i...är inte det enklare?

• Moosen81

eller skaffa en stol som är enkel att ta ur och lämnar den på dagis?

• bambigirl

Just brios stol var den enda som inte gick igenom testerna som råd och rön gjorde, den var så dålig att de inte kan rekommendera någon att köpa den.

• Jennykym
    bambigirl skrev 2007-08-05 21:12:00 följande:
    Just brios stol var den enda som inte gick igenom testerna som råd och rön gjorde, den var så dålig att de inte kan rekommendera någon att köpa den.
    http://www.sakerhetsbutiken.se/10.html
  • cokie

moosen81 skrev: ^¨eller så gör ni upp om vem som hämtar och då tar denne den bilen med stolen i...är inte det enklare?^¨

Men om det inte är samma som har lämnat barnet så har man ju ingen stol.. Kanske om man lämnar den på dagis.. ja vi får se hur det blir då, det kanske blir jag som både hämtar och lämnar..

• cokie

Hur gör man för att "citera" en text? Jag är plus medlem?

• Lucian Caesar
    cokie skrev 2007-08-06 08:58:14 följande:
    Hur gör man för att "citera" en text? Jag är plus medlem?
    trycker bara på "A uppe i hörnet på det inlägget du vill citera lätt som en plätt
  • cokie

Vaddå A, ska jag markera texten eller? Det finns ju inget A och trycker jag på tangentbordet händer ju ingenting.. Hjälp!

• cokie

Nu ser jag det! Hi hi jag är ju blind!
    Tack för hjälpen!

Svar på tråden Bästa bilbarnstolen?