Kvinnohälsan i Linköping
Är det någon som haft Birgit på kvinnohälsan i Linköping? Är hon bra? Ska skrivas in i september och är lite nervös...
Är det någon som haft Birgit på kvinnohälsan i Linköping? Är hon bra? Ska skrivas in i september och är lite nervös...
Hej Linblom!
Tusen tack för ditt inlägg! Ja, det är Birgit Ljungberg jag ska ha och nu ser jag fram emot inskrivningen ännu mer. Tack ska du ha!
Det låter bra med era positiva erfarenheter. Jag går nu i Motala, men trivs inte, och har planer på att börja gå i Linköping istället. Jättebra tecken att de säger från början att det är o.k. att byta BM!
Förlåt att jag går lite OT, men ni som varit gravida förut, tror ni att det är väldigt jobbigt att ha mödravården en dryg timmes resväg bort (vilket jag skulle få i Linköping)? Nu har jag den ungefär en halvtimmes resväg bort i Motala.
filurar: Svår fråga! Allt hänger nog på hur graviditeten är. Jag som hade en fullt normal graviditet och inga komplikationer eller liknande, var inte på så många kontroller hos barnmorskan. Men så fort det är något de vill kolla upp eller vill ha ett extra urinprov så får man åka in och det kan ju bli rätt ofta...och då skulle nog inte jag vilja åka en timmes bilväg. Men självklart måste du ju känna dig bekväm med din barnmorska och då kanske det är värt de extra bilresorna?
Bättre än Storken iallafall!
Jag började gå på Storken 2002 men det var otrevlig stämning där. Ägarinnan satt och körde någon slags "intervju" med mig med höjda ögonbryn och snipig ton, så fort jag frågade något så såg hon ut som att hon tyckte jag var en idiot - och då hade jag inga skumma frågor! Det hon mest var intresserad av var att jag skulle köpa saker i Storkens lilla "shop"...
Det fanns en jättegullig BM där som jag fick men jag såg på henne att hon vantrivdes - och sedan bytte hon snabbt som ögat till ett annat ställe. Utan henne stod jag inte ut att vara kvar så jag bytte också dit hon var, och det ångrar jag inte.
Vet ju inte om det är samma ägarinna på Storken ännu, men jag upplevde henne som en kvinna med väldigt taskiga vibbar...
Instämmer med ovan om Storken. Inget bra ställe, ägarinnan är inte riktigt klok. Vill bara se sitt imperium växa.
Med mig slarvade man en massa, glömde bort att fylla i sf-mått med mera..
Det värsta var väl när jag fick en GBS infektion 2 veckor innan förlssningen. Dom visste inte ens vad det var. Sa att det inte var nåt att bry sig om.. Jag fick ringa till förlossningen och ta reda på och sen kräva antibiotika på Storken. Jisses vilket liv det blev!!!
Tur att jag flyttat från stan.
Personalen på Storken är bra..men chefen är en riktig häxa...har haft en väninna som jobbat där..men slutade pga en del psykning rent ut sagt !
Jag hade också Birgit Ljungberg.Hon var helt underbar och ställde upp för mig på många sätt!
Verkligen rätt person på rätt plats!Hon är toppen.
Lycka till!
Hade 5 olika BM under tiden jag gick på storken. De slutade en efter en och en vart utbränd. Till sist fick jag ägarinnan. Det var en soppa allting från början till slut. Vilket till en stor del ledde till att jag var osäker under fölossningen, kände mig så vilsen..
Ja fy ändå. Ända sedan min erfarenhet av Storken så har jag varnat varenda tjej som varit på väg dit. Tycker det är min medmänskliga plikt eftersom jag vet att det är bland det viktigaste i livet med en graviditet - då vill man ju inte få det solkat pga Storkens ägare... Som sagt, de barnmorskor som är bra där orkar inte så länge utan flyttar på sig ganska fort.
Någon som har erfarenhet av Kristin Bååth (stavning?) på mödravården i Linköping?
Näe exakt ska man vända sej till Kvinno hälsan? Och nån som har nummer? Är lite ny i Linköpig. =)
Jag ringde några dagar efter det att jag testat positivt. Har inte numret i huvudet, men sök på nätet eller på www.lio.se.
Jag fick träffa Birgit i måndags på min inskrivining! Hon verkade verkligen superbra och jag är jättenöjd med att ha fått henne!!
Nu har jag ingen erfarenhet av just Storken. Men det är just det där jag är rädd för när man hör de blå prata sig varma för privat hälso- och sjukvård: att deras enda intresse ska vara det privata vinstintressen.
Vi har ju redan många privata behandlingshem och HVB-hem, och dem har jag lite erfarenhet av. De föser ihop vilka klienter som helst som inte alls passar ihop, bara för att hålla det fullbelagt hela tiden och få in pengar...
Tack!!!