NicosMamma skrev 2007-08-06 18:44:37 följande:
jag har inte den här inkomsten nu utan det är bara funderingar på framtiden.Jag betalar till kronofogden nu och dom är inte villiga till att göra upp avbetalningsplaner utan dom tar allt mitt överskott oavsett vad jag tycker dom ska bara ha sina pengar.Jag har försökt med en avbetalningsplan men det gick inte utan dom tar varenda krona jag har ö
ver.Nu har jag föräldrapenning och det är den lägsta men ändå tar dom mer än vad vi hade önskat.
hmm, ok men ja vet ju inte hur mkt ni har i skulder men dt kanske e så att har man bara typ 20-30 tusen tycker dom kanske inte dt är nån ide att gö en avbet.plan...själv har ja typ 130.000 där nu o mig e dom villiga att gö en plan med, men dt e kanske pga att dt inte finns en människa som kan slänga upp så mkt pengar i en klumpsumma...sen har ja ju jobbat o har just nu A-kassa, så dt kanske oxå spelar in..ja vet ärligt talat inte=/
men jag skiter i o betala just nu pga att ja inte jobbar, ja väntar te ja börjat jobba igen annars lever man ju som en kyrkråtta...
men ja hoppas dt löser sig för dig/er, vet själv att man mår skitkasst av att ha skulder, får ju inte ens ta en snickers på kredit hehe....