• Mrs Kaffelatte

Bikini för större byst??

Är det någon som kan rekomendera mig vart jag hittar bra och inte allt för dyra (inte 900 kronorsklassen) bikini??

Storlek från dd, om den inte är fodrad och upp till g eller h kupa. 85 och uppåt i omkrets.. (kan sy )

Jag har letat överallt, både i butiker och på nätet utan framgång..
    Är det någon som vet vart jag ska vända mig??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-10 18:03:12:
    Ellos funakr inte, deras är för små..

• Svar på tråden Bikini för större byst??
  • isisisis

La Redoute har stora storlekar också.Bara att välja underdel för sig och överdel för sig

• Fru Humla

åå ts vilket kap!
    men tråkigt att måsta sy i nåt man redan köpt...så är dte jämnt*sucka*
    vad var dte för butik du hade hittat dem i?
    isisis: ja la redoute har stora stl men jag betsällde därifrån å de måste vara jättesmå i storlekarna för den storlek som jag brukar ha var som en trekantsbikini därifrån. nån mer asom har den erfarenheten därfirån?

• Mrs Kaffelatte

Jag hittade dem i en underklädesbutik här i stan..De hade halva priset på en del badkläder vilket jag inte gråter över.

Men mitt problem är att jag kan inte ha en trekantsbh och inte heller kan jag ha halterneck... Jag bryter nacken av mig då..

Kollade med på la redoute men det var inget som jag tycket verkade något särskilt.. Mycket trekantsbh nu...

Fru Humla skrev 2007-08-10 17:14:58 följande:

åå ts vilket kap!men tråkigt att måsta sy i nåt man redan köpt...så är dte jämnt*sucka*vad var dte för butik du hade hittat dem i?isisis: ja la redoute har stora stl men jag betsällde därifrån å de måste vara jättesmå i storlekarna för den storlek som jag brukar ha var som en trekantsbikini därifrån. nån mer asom har den erfarenheten därfirån?
  • Mrs Kaffelatte

Japp det har jag åxå försökt med men tyvärr så är de för små..

Indiansommar skrev 2007-08-10 18:01:55 följande:
    Jag köpte min bekini på Ellos. Den var jättefin, billig och satt jättefint! Jag har DD.
  • bomullshuve

Har du kollat scampi? Iofs kan det bli lite dyrare än du tänkt dig kanske? Men kanske kan vara bra att investera i en bra bikini och ha några till lite billigare att byta med?

• Mrs Kaffelatte

Nope..
    Har du någon adress??

Just somd et var när jag startade tråden så hade jag varken eller.. Alltså varken billig eller dyr..
    Jag betalar gärna upp till 5-600 kronor bara den passar bra..

bomullshuve skrev 2007-08-10 18:06:18 följande:
    Har du kollat scampi? Iofs kan det bli lite dyrare än du tänkt dig kanske? Men kanske kan vara bra att investera i en bra bikini och ha några till lite billigare att byta med?
  • spenatmamman

Det viktiga med en behå/bikiniöverdel är egentligen inte axelbanden, utan att den sitter ordentligt UNDER bysten! Den ska sitta åt och ge bra stöd, har man stor byst ska man definitivt ha bygel som ger bäst stöd. Med rätt behå kan du till och med ha en behå UTAN axelband, om den sitter som den ska under! Axelbanden ska inte ta stor del av tyngden alls! Kanske väljer du en överdel som är för stor i omkrets under bysten?

• Mrs Kaffelatte

Nja jag vet inte men när det gäller vanliga bhar så är jag extremt kinkig..
    Köper till 99% bara primadonnas bhar. De passar mig bra och ger bra stöd.
    Men jag kan inte vara lika kräsen när det gäller bikini.. Det finns inga som ger såå bra stöd.. Sen är det ju bara något som jag har i bland och då bara i korta stunder...

spenatmamman skrev 2007-08-10 20:54:59 följande:
    Det viktiga med en behå/bikiniöverdel är egentligen inte axelbanden, utan att den sitter ordentligt UNDER bysten! Den ska sitta åt och ge bra stöd, har man stor byst ska man definitivt ha bygel som ger bäst stöd. Med rätt behå kan du till och med ha en behå UTAN axelband, om den sitter som den ska under! Axelbanden ska inte ta stor del av tyngden alls! Kanske väljer du en överdel som är för stor i omkrets under bysten?
  • kalla

jag har e-kupa och jag hittade min senaste bikini i katalogen la redoute. den är jättebra! skickade efter bikinin ifjol, så jag antar att de har stora kupor nu med.

• Fru Humla

*haha* ts jag menade att de var så små att de ser ut som trekants menjag kan faan inte heller ha en sån å som du sa man tappar huvvet av halterneck...inget för oss...man bär ju runt på ett gäng kilon...
    å spenatmamman: jag är hemskt lessen du kankse pratar av egen erfarenhet men dte är inte min erfarnehet iaf...tyvärr...det spelar ingen roll hur bra det sitter runt om hur mycket stöd osv dte är sen jag gick upp på över F kupa så måste dte vara rejäla axelband annars håller man inget på plats å axlarna blir som kameler.
    sen är det ju så att bikins görs i ett helt annat tyg som aldrig kan ge samma stadga som vanliga bh tyger så där måste vi storbystade ha bra axelband annars kan man ju lika gärna kasta dem över axeln när man springer ut i det blå

• spenatmamman

Det är min erfarenhet som både försäljare av behåar och sömmerska . Och egen för den delen också! Det gäller att hitta rätt behå, det är inte bara storleken som är viktig utan även modellen. Har du allt för stor tyngd på axelbanden får du problem!

Bra stadiga bikinis är fodrade med ett material som ger mer stadga även om det inte riktigt blir lika stadigt som i en vanlig behå, men näst intill.

• Fru Humla

förstod att du var försäljare
    jag kompromissar ytterst sällan med kvaliten på mina bhar...det får kosta vad det kosta vill. är det inte perfekt modell å storlek å snyggt utförande får det vara....
    jag har provat det mesta, har åkt till större städer enbart för att gå till en affär där ajg hört att de har vad jag söker...å jag kan inte hålla med dig helt å hållet. i en perfekt värld är det så men det går inte att få tag i...kankse är det jag som har någon verklig konstig form elelr nåt men jag får skavsår av det mesta allt från skor till bhar så är det sydda så att jag ska slippa axelbanden så skaver det sönder kring kroppen...
    så det är min enda kompromiss att axelbanden måste vara shyssta och ha stooort stöd från en bra omfång osv...jag skulle bli överlycklig om jag kunde få tag i en amningsbh med bygel i storlek 80K eller ev en insydd 85K....för det jag dras med nu är outhärdligt....två icakassar till kupor är det bästa jag fått tag i å då har jag beställt på internet för 500kr.*sucka*
    det näst bästa var en 85I som jag fick sy in å fixa med...ser bra ut men blev inte hundra eftersom kupor utan bygel är så hängiga*grr*

• Mrs Kaffelatte

Ett bhtips då..
    www.anita.com/gb/en/149,1,0,0__products-main.htm

Jag har denna i två upplagor.. Underbar med breddade band som dessutom är fodrade..
    www.anita.com/gb/en/149,1,0,0,39125__products-detail.htm

Nu är länken till ett par byxor men tjejen på bilden har "min" bh på sig..
    underbar..
    Går dock bara till F där men jag har en g så..

Äh jag vet itne men de säljs i affärer här i sverige med..
    Underbar vardagsbh..

• Marlean

Jag köpte min på www.bravissimo.com dyr men HELT RÄTT STORLEK! Älskar den, första gången jag kunnat våga mig på halterneck för övrigt och den är jätteskön!

• spenatmamman

Fru Humla - det var ganska länge sen jag jobbade med det dock :).

Ja, amningsbehå med bygel borde verkligen vara regel i större storlekar! Har dragits med bygellösa i snart tio månader nu, har förb*t ont i rygg och axlar . Nu har jag så smått börjat använda vanliga behåar igen, och det är enormt skönt!

Svar på tråden Bikini för större byst??