• Anonym (blåsor)

Blåsor i halsen

Jag har fått blåsor i halsen som går sönder och blöder. vad kan det vara för ngt, det uppkom i dag. har varit förkyld i tre dagar och hostat så att jag nästintill spyr.

Knäpp fråga men vad kan det vara, vita prickar brukar ju vara halsfluss men blåsor som går sönder?. Kanske borde ringa sjukvårdsupplysningen i morgon bitti...

• Svar på tråden Blåsor i halsen
  • Anonym

Det kan vara gonorre..Låter som det.

• Anonym (gg)

kanske nåt som kallas för halsböld..kan vara farligt om det samlas var i blåsorna

• Anonym (blåsor)

Gonorre, måste man inte ha sugit av ngn då eller ja sex?

• Anonym

Anonym (gg) skrev 2007-08-07 00:22:31 följande:

kanske nåt som kallas för halsböld..kan vara farligt om det samlas var i blåsorna
    haldböld brukar väl inte yttra sig i blåsor?
  • Shadilly

Skaffa en läkartid!

Jag hade nåt liknande förra året, och det behövs penicillin om det är den infektionen du fått. Finns ingen anledning att gå omkring och vänta, det kommer kännas som om du käkat trafikdödade igelkottar med rumpan först ända tills du får medicin :)

De kallade det "kyssjukan", men det är ett samlingsnamn på några olika infektioner som ger ungefär samma symptom.

Tips: Om febern inte går över kan det vara en biverkning på penicillinet, så bli inte orolig om du mår bra men får lite feber då och då under penicillinkuren.

• Anonym (blåsor)

Gonorre borde det ju knappast vara, får nog ringa sjukvårdsupplysningen

• Länk

Låter inte som halsböld.

Låter som helt vanliga virusblåsor alt som halsfluss då dom blåsorna kan spricka.

Gonorré *haha*

• Anonym (blåsor)
    Shadilly skrev 2007-08-07 00:23:45 följande:
    Skaffa en läkartid! Jag hade nåt liknande förra året, och det behövs penicillin om det är den infektionen du fått. Finns ingen anledning att gå omkring och vänta, det kommer kännas som om du käkat trafikdödade igelkottar med rumpan först ända tills du får medicin :) De kallade det "kyssjukan", men det är ett samlingsnamn på några olika infektioner som ger ungefär samma symptom.Tips: Om febern inte går över kan det vara en biverkning på penicillinet, så bli inte orolig om du mår bra men får lite feber då och då under penicillinkuren.
    Jag har ingen feber men det där låter lite likt ändå för det svider i halsen.
  • Anonym

Anonym (blåsor) skrev 2007-08-07 00:24:10 följande:

Gonorre borde det ju knappast vara, får nog ringa sjukvårdsupplysningen
    En bekant till mig hade samma symtom och det var gonnoré
Svar på tråden Blåsor i halsen