• Anonym (blåsor)

Blåsor i halsen

Jag har fått blåsor i halsen som går sönder och blöder. vad kan det vara för ngt, det uppkom i dag. har varit förkyld i tre dagar och hostat så att jag nästintill spyr.

Knäpp fråga men vad kan det vara, vita prickar brukar ju vara halsfluss men blåsor som går sönder?. Kanske borde ringa sjukvårdsupplysningen i morgon bitti...

• Svar på tråden Blåsor i halsen
  • Anonym (blåsor)
    Anonym skrev 2007-08-07 00:25:48 följande:
    Anonym (blåsor) skrev 2007-08-07 00:24:10 följande:
    En bekant till mig hade samma symtom och det var gonnoré
    Jaha men kan man få det av annat än sex. Är singel så det är ju ett tag sen.
  • Shadilly

Anonym (blåsor) skrev 2007-08-07 00:25:44 följande:

Jag har ingen feber men det där låter lite likt ändå för det svider i halsen.
    Men då behöver du inte bekymra dig ifall du skulle få feber :) (Själv var jag onödigt sjukskriven i fyra dar pga mystisk feber som inte ville försvinna )
  • timberhochmandie

Jag har ingen feber men det där låter lite likt ändå för det svider i halsen.
    Körtelfeber drabbar i regel bara folk mellan...hur var det nu?...15 och 25, tror jag. Då blir man riktigt risig, kan ha försämrat allmäntillstånd (vara trött) i ett halvår efter att man blivit "frisk". Men...jag har inte hört specifikt om hosta och halsblåsor som symptom. :-/ Googla.
  • Anonym (blåsor)
    timberhochmandie skrev 2007-08-07 00:30:31 följande:
    Körtelfeber drabbar i regel bara folk mellan...hur var det nu?...15 och 25, tror jag. Då blir man riktigt risig, kan ha försämrat allmäntillstånd (vara trött) i ett halvår efter att man blivit "frisk". Men...jag har inte hört specifikt om hosta och halsblåsor som symptom. :-/ Googla.
    Nä fy, Körtelfeber är det nog inte, min syster hade det för x antal år sen och hon var näst intill död, helt nedgången när hon hade det så det borde det ju inte vara. Sitter och googlar nu, men jag startade tråd här med för det finns ju så många visa människor här inne
  • timberhochmandie

"kyssjukan" = körtelfeber.

• Shadilly
    timberhochmandie skrev 2007-08-07 00:36:52 följande:
    Tror inte att det vara vad de avsåg, för jag hade inte symptom på körtelfeber. Men det är ju inte direkt en latinsk term....
  • Anonym (blåsor)
    timberhochmandie skrev 2007-08-07 00:36:52 följande:
    Jaha, där ser man
  • timberhochmandie
    Shadilly skrev 2007-08-07 00:39:28 följande:
    Tror inte att det vara vad de avsåg, för jag hade inte symptom på körtelfeber. Men det är ju inte direkt en latinsk term....
    Nä, det är sant, men den är ganska vedertagen. www.google.se/search&q=kyssjuka&meta=
  • Anonym (blåsor)

Nu har jag letat upp de nummer man ska ringa, så det blir till att ringa farbror doktorn i morgon. Tack för era tips iaf

• Anonym (blåsor)

Då har man ringt och hon trodde inte på gonorré, blåsorna berodde nog på torrhostan, hon trodde inte på halsfluss då jag inte har mkt ont i halsen Ska köpa hostmedicin och hjälper inte det så ska jag återkomma så om 50 min står jag i Apotekets dörr

Men tack för era tips...

• Shadilly

Åh vad skönt om det går att fixa med hostmedicin!

Lycka till! *håller tummarna*

Svar på tråden Blåsor i halsen