• barbafin

Schweiz-träff i höst?

Vi var ju några svenskar i Schweiz som i en annan tråd funderade på att träffas.

Finns det fortfarande intresse för en träff i höst?

Jag anmäler mig i alla fall

• Svar på tråden Schweiz-träff i höst?
  • kaj04

tittar in här o säger ja visst!

• Milona

Hej ! Far man ocksa vara med fast man inte bor direkt i Schweiz? Bor i södra Tyskland med 20 minuters bilfärd till Schweiz. Har en dotter som blir 9 manader snart.
    Later kul med en svenskträff!

Kram
    Madelene

• Ain

Jo, det skulle vara kul. Fast jag bor ju lite off sa att säga, i Geneve. Sa det beror pa när och var det skulle bli. Har ju makens släkt i Vorarlberg, sa man skulle ju kunna göra en kombiresa ocksa, om det skulle bli träff mot Zürich.

• Ellan03

Har bara bott i Basel i en vecka och känner ingen. En träff vore toppen!

• barbafin

kaj04, jättekul!

Milona, ju fler desto roligare, inte sant? Och vi är ju alla utlandssvenskar oavsett vart vi bor

Ain, sist vi hade tankarna om en träff så pratades det om Luzern så att ingen behövde åka genom hela landet, och tanken är ju god, att man träffas någonstans "mitt i"

Ellan03; välkommen hit! Hoppas att allt gått bra hittills med flytt och allt.

Någon mer?

• Tuntalisa

hej! Jag bor i Lugano, för er som inte känner mig redan...
    Träff i Luzern later bra!

• kaj04
    Ellan03: ta kontakt med svenska kyrkan i basel, dom har barngrupper varje torsdag mellan 15-17. annars kan du kika in till oss på www.svenskamammor.com en sida för oss mammor utomlands.

lycka till!
  • Ellan03

Kaj04: Tack för tipset! Har de någon åldersgräns för barngrupperna på Svenska kyrkan? Det hade varit toppen för min dotter att träffa andra svenska barn, hon är dock 4 år, är hon för gammal tror du?

• lavitaebella

Hej,

bor i Udligenswil, har 2 pojkar på 2 år, vore kul att träffa svenska mammor i Luzern!

• kaj04
    Ellen03: det brukar inte finnas någon åldersgräns, när barnen börjar lekis tar det roliga slut ändå... i wettingen (baden) har vi barn i åldern 0-5, det handlar ju mest om att träffa andra mammor o barn o använda det svenska språket!
  • barbafin

Visst borde vi vara fler svenskar i Schweiz? Ingen mer som är intresserad?

• Ellan03

Ho Ho....Ville bara försäkra mig om att ni inte glömmer bort den här tråden...

• Amazina

Hej! Jag bor också i Zürich. Dock utan barn än så länge...

• Skånetös i Schweiz

Hej jag bor i närheten av Bern som Amazonas är jag ocksâ utan barn än sâ länge...men jag jobbar pâ det...

• Amazina

Finns här fler än jag och Skånepinglan som jobbar på barnaproducerandet?

• Tuntalisa

Jag fick barn för 1 ar sen... och har nu i dagarna slutat med pillrena för att fa en till. Men ingen stress här, det far bli när det blir.

• kaj04

hej hej!

jo vi jobbar oxå på det där med syskon, men 2 missfall har ställt till det lite o nu får vi se.

• Anna Paulita

Någon här som bor i Basel? Eller i närheten av Basel.

• barbafin

Hej

Har varit lite frånvarande i tråden på sistone... Finns en anledning till det; Vi har bestämt oss för att flytta hem till Sverige. Vi stormtrivs för visso här, men saker och ting förändras ju alltid.

Så jag överlåter till er andra att driva tråden vidare. Vi har ju byggt upp ett stort kontaktnät här nere så vi kommer nog att vara i Schweiz emellanåt ändå, så jag kommer fortsätta följa Schweiztrådarna med intresse.

Skall gå ut och njuta av den underbara kvällen, vi har haft en underbar sommardag här idag.

Kram så länge

• barbafin

Nej men, arg gubbe här med (även i andra tråden... ) vad är detta? Gör glada gubbar i stället

Svar på tråden Schweiz-träff i höst?