• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden NÄR bäddar du sängen?
  • Majsan70

På helgerna blir det oftast eftersom jag sover till 16 tiden på dagarna. Känns onödigt att bädda sängen eftersom dottern oftast lägger sig mellan 19-20 tiden.

• enlitenbitkaka

När vi storstädat och när vi får besök!

Men antar att en del anser att dem bäddar när dem slänger över ett överkast.....här ska täcket fluffas, vikas ner på rätt ställe, överkastet ska vikas och läggas över fotändan, prydnadskuddarna och sovkuddarna ska arrangeras vid huvudändan osv.

FUM är det nya BIM! Kolla in www.familjeliv.se/Forum-1-5/m22043160.html!
  • Fru Indosaurie

efter morgonbestyren.
    Självklart anser jag att jag bäddar när jag slänger över ett överkast.
    fluffar täcken och stoppar rätt kuddar under gör jag såklart, så det ser fint ut.
    Prydnadskuddar eller liknande använder vi oss inte av.

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Marie IE B

Efter morgonbestyren, det är det sista vi gör innan vi åker till jobbet. Skulle aldrig få för mig att lämna huset med en obäddad säng !

• Livshlädje

Annat - innan jag ska gå o lägga mig så skakar jag allt på balkongen och bäddar ordentligt!

Mamma med stort M till Skrutt, 11 mån
  • vermilion

Aldrig, eller jag bäddar väl lite halvt när vi byter sängkläder en gång i veckan. Men bara min sida.

• CeeJay

Innan det kommer gäster.

Vi sträcker lakanet och skakar täckena innan vi går och lägger oss. Jag ser ingen vinst i att bädda sägen varje dag, den står där och ser "fin ut" när ändå ingen är hemma och dessutom samlas det mer kvalster i en bäddad säng

• Smaskros

Direkt efter alla morgonbestyr. Tycker att det är bra om sängen får vädra lite innan man "stänger igen" den.

• Etta med kokvrå

Nu ska vi se... Oavsett om jag jobbar eller inte så går jag upp kl fem på morgonen (är extremt morgonpigg), springer till toaletten och sätter mig genast och skiter. Är alltid skitnödig när jag vaknar, eller kanske det är därför jag alltid vaknar så tidigt?
    Hur som helst, efter detta så jag borstar tänderna, rakar mig och duschar.
    SEDAN så bäddar jag sängen.

• Pernilla75

Innan det kommer gäster, annars är den alltid obäddad.

Svar på tråden NÄR bäddar du sängen?