• Ghalen007

Missfall v.11

Började blöda nu i morse när jag gick på toa (är i v.11)!
    Jag utgår från att det är ett missfall *gråter*. Jag har en liten undran dock...
    Eftersom att det är rättså sent missfall, kan jag behöva skrapas då?
    Har aldrig varit med om missfall förrut, så jag vet inte vart jag ska ta vägen :/

• Svar på tråden Missfall v.11
  • Ghalen007

Jag har ringt och ska inte dit förrens påOnsdag nästa vecka! Dock tidigt på morgonen, så jag behöver inte gå o vänta hela dagen iaf :/

• annmi

Ghalen007 : JAG fattar INTE varför du fick vänta sååå LÄNGE!
    Men lycka till & ta det lugnt & fint tills dess vännen..

*Kramen*

Psst..Blir det mer eller såå..Så åk in till Akuten!!

• marmelade

Jag blödde rejält. Hade ordentligt med sammandragningar (senare i grav och när vi kom hem efter en promenad så blödde det verkligen rejält. Det var ordentligt med blod i trosor och i toan. Så inga små droppar inte. Men det avstannade av sig självt efter några få timmar. Vill minnas att de sa något om att "om det minskar eller avstannar inom 4-6h och inte blir mer så brukar det inte vara någon fara". Minns inte exakt. Nästa gång: ring omedelbart till sjukvårdsupllysningen, vila och tänk på att om det kommer en blödning senare i grav och du åker in kan de stoppa upp ett eventuellt missfall. Men det är längre fram det. Ta det nu lugnt. Du ska se att din lilla bebis mår hur bra som helst där inne. Du kanske bara blödde från livmodertappen som jag? Ingen fara på taket. Blödningar under grav är vanligt utan att det behöver betyda missfall!!! Ingen vet riktigt varför men det är bara så. För vissa (i början av grav) är det kroppen som fattar lite trögt att det är en graviditet och får för sig att man ska ha mens. Du ska se att det går bra!!! Lycka till nu och berätta hur det går!

• marmelade

Runt vecka 12 hade jag mensvärksont och blödde ordentligt i toan. Tänk på att man kan få blödningar efter samlag också, om ni hade fuffens för er kvällen innan eller något... Så ta det lugnt med det ett tag i så fall...

• Nath

lycka till. har själv varit med om två missfall och vet hur hemskt det känns.. håller tummar och tår!!!

• Ghalen007

marmelade: Tyvärr avstannade inte mina blödningar efter 4-6 h :( Så därför e jag extra deppig. Har inte runnit något i trosorna utan bara kommit lite, lite (droppar) när jag går på toa.
    Från igår kväll droppar det inte riktigt, men det kommer blodigt när jag torkar mig :/

Tack för att ni vill dela med er!

• annmi

Ghalen007 : Mina tummar är alldeles Blåa..Håller dem..tassar & tår här för dig,det vet du..
    Hoppas!

Ta hand om dig nu vännen *Kraam*

• Ghalen007

annmi: Dina tummar hinner ju trilla av innan onsdag *S*

Det tråkiga e att jag har läst runt i alla möjliga trådar här på FL, även sidor på nätet! 1 av 1000, typ, har haft sån blödning som jag!? Vill ju läsa andras erfarenheter om sådana blödningar :(
    Alla man läser om som fått mf/ ma, börjar med bruna eller röda flytningar! Men så va det ju inte för mig...
    Jag fortsätter o snoka runt, så fortätter du att hålla tummen ;)

• lajjalo

ts: här kommer en solskenshistoria till att peppa dig med!

vid min första grav för tolv år sen fick jag en störtblödning i v13. jag vaknade på natten och trodde jag kissat på mmig. kom in på toa, tände lampan och såg att det var blod! åkte till akuten på morgonen (ringde inte och kollade om de tyckte det var en bra ide eller inte, ville ha svar NU). väl där blödde jag mig igenom väntetiden på fyra timmar. via ultraljud konstaterades att min grav var som den skulle, livet fanns kvar!
    jag fortsatte blöda till och från i flera veckor i olika mängder, men sen stannade det bara av tvärt en dag. jag vet inte varför det blev så, men min graviditet gick superbra efter det!!!!

många varma kramar till dig från en som vet hur jäkla orolig du är just nu.
    men jag tycker du ska åka till mottagning ändå. det finns privata gynekologer du kan få akuttider hos om du ringer på morgonen. annars; åk till ditt sjukhus!!!

lycka till!!!

• Ghalen007

lajjalo: ALLA solskenshistorier e välkomna just nu ;)!

Men e det inte konstigt att jag bara blödit när jag gått på toa? Som Du "lajjalo" som även blödde när du inte gick på toa *hmm*!

Nu verkar blödningarna gett med sig *peppar, peppar*, senast det kom något va när jag va på toa vid 10 tiden och det kom bara lite på pappret då :) Hur det än går såe det skönt om blödningarna ger med sig nu iaf :/

Tack ännu en gång för peppning o stöd och solskenshistorier!

Svar på tråden Missfall v.11