• FruBe

Svagt streck med billiga testers grav.test

Lite konfunderar nu. Ville egentligen bara höra om det finns någon som testat med billiga tester graviditetsstickor och fått ett jättesvagt streck? Alltså nu snackar vi svagt, jag ser det i alla ljus.. men det är såååå svagt.

Jag är på BIM -2/4 (BIM 10-12/8) och vet att det kan vara för tidigt. Beställde hem 3st CB och fick detta på köpet, tänkte att det kan man ju slösa på. Och visst jag vet - jag kan vänta och testa imorgon igen, men förstå mig!

Fick MF i juni på första pergokuren, väntade en blödning emellan och detta är alltså andra pergokuren.
    Tänk om...

Var inte rädd för att livet ska ta slut, var rädd för att det inte ska börja!
  • Svar på tråden Svagt streck med billiga testers grav.test
  • FruBe

Alltså, är inte ute efter gratualationer. Är mer på jakt efter er som testat med dessa test och varit med om detsamma... hur gick det för er? Stämde testet?

• Ninni83

Mitt första positiva test ifrån billiga tester var också väldigt svagt, kunde knappt se strecket. Och jag är gravid i v 14 nu Skrattande

Oliver 24/8-2006 och bf 6/2-2008!
  • pulmones

mitt var också svaaaagt men äkta.

• FruBe

Men vilken pärs! Är de här testen kända för att "spöka" och ge svaga testsvar?

• Ninni83

Mina tester blev starkare dag för dag. Trodde inte det skulle gå så fort att bli gravid så jag hade beställt 10 st så jag gjorde ett nästan varje dag Skrattande

Oliver 24/8-2006 och bf 6/2-2008!
  • pulmones

jag tror man ska bli glad om cb visar positivt.....

jag kan ta fram mina test....kom in du

FruBe skrev 2007-08-08 19:16:11 följande:
    Men vilken pärs! Är de här testen kända för att "spöka" och ge svaga testsvar?
  • FruBe

Det här testet jag testat med nu är Billiga tester. Jag har tre CB som ligger och väntar.. men känns onödigt att klämma ut några droppar på dem nu. Var en timma sedan jag testade med det förra.

• pulmones

ta morgonurin i morgon istället

FruBe skrev 2007-08-08 19:23:14 följande:
    Det här testet jag testat med nu är Billiga tester. Jag har tre CB som ligger och väntar.. men känns onödigt att klämma ut några droppar på dem nu. Var en timma sedan jag testade med det förra.
  • FruBe

Det får bli i morgon bitti med CB, håll tummarna nu då!

Tack för alla svar. Ska försöka vara så normal som möjligt ikväll... *kommer inte att gå*

• C r e d o

Jag testade negativt med de testen bim -4. Sedan testade jag igen bim -3 och då blev det supersvagt positiv EFTER att testtiden gått ut. Åkte direkt och köpte ett Preg-test som visserligen också visade mycket svagt i början. Efter en timme såg man dock tydligt. (Har en bild i galleriet). Jag skulle aldrig kunna vänta om jag anade att det var positivt, testa nu vettja!

• FruBe

Negativt med CB digital imorse. Hmmm...Fundersam Skumt.

Kanske var ett sk. "spökstreck" på det andra då? Har ju egentligen inte BIM förrän på lör-sön. Kanske ska hold-the-horses och testa på typ söndag istället?

Tråkigt med de här digitala testen. Roligare att få plira med ögonen och vrida och vända på de vanliga.

*suck*

• Namaste72

Jag fick 3 svaga svaga plus med CB-stavar förra månaden. Är inte gravid. Så jag antar att det var spökstreck. Inte kul alls.

• FruBe

Jag har inte testat med vanliga CB. Billga testers stickor och sen CB digital..

• FruBe

Fick mitt plus idag med CB digital. Strecket på billiga testers var inget spökstreck!
    Total lycka!

Andra pergokuren, och andra försöket efter MF.

*svävar på moln igen*

• sapt

Vad jag vet så mäter olika tester olika lågt ner. Ett test på lab mäter nivåer på 0.2 Bhcg(hormonet som mäts) medan snabb tester du pratar om mäter mellan ca 19-24Bhcg. Beroende på viket test du köpt kan därför mäta olika starkt. Men regeln för snabbtester burkar vara ser man ett streck så är det posetivt! Dom kan vara falskt negativa men är sällan falskt posetiva. Så grattis du är med stor sanolikhet gravid. Jag jobbar på labb och gör många sabbtester av olika slag

• skogsbär
    Namaste72 skrev 2007-08-09 15:29:57 följande:
    Jag fick 3 svaga svaga plus med CB-stavar förra månaden. Är inte gravid. Så jag antar att det var spökstreck. Inte kul alls.
    Har du fått nån förklaring till hur det överhuvudtaget är möjligt med plus utan att vara gravid, dessutom tre tester? Och med Clearblue!!

Hmmm... märkligt och ack va frustrerande!!
  • Niina78

Jag har precis testa med testlagrets gravtest, tredje dagen nu, hade BIM i söndags. Jag får bara fram ett SVAGT streck, så också de övriga dagarna, så nu vet jag inte om jag vågar hoppas! Kan det vara så underbart så att man är gravid igen???

Hoppas verkligen!!

Svar på tråden Svagt streck med billiga testers grav.test