• Mystic noblesse

"munsår"

I måndags fick jag något som liknar munsår förutom att det är ett gäng blåsor som sitter ihop. Idag har jag fått såå ont i hakan och käken vidare upp mot örat. Nu hugger det av smärta i örat och det är svullet i örat. Man rycker till när det hugger för smärtan är enorm. Har tagit två värktabletter och dom hjälper inte ett smack. Någon mer som har haft sånt här?

• Svar på tråden "munsår"
  • AnneSophie

Har du kontaktat läkare ännu?

Alla som säger 'Du kommer förstå när du blir äldre' har faktiskt rätt.
  • FaithHeavenly

har du bara utslag vid munnen? är dom röda? är det blåsor? är det smmå prickar?

• lokisse

det later som herpes mitt första "utbrott" la dom in migför för att jag inte kunde svälja.

• Mystic noblesse

jag var på vc förut men då hade ingen läkare tid för mig. fick komma in sent då dom trodde det var bältros. Herpes? ont att svälja har jag iofs men hur vet man det? räknas det som könssjukdomar?

Det är blåsor och så är det lite rött runt omkring. svinont gör dom och det smärtan sprider sig via hakan, käkbenet, upp till örat och så gör det ont i örat.

• lokisse

Det finns tvasortes herpes herpes genitalis räknas son könskukdom.
    jag blev lisom svullen i hela käkpartiet första gangen jag fick det.
    det är vätskefülda blasor pa läpparna (man kan fa domi näsan om man har otur ocksa)

• Mystic noblesse

usch vad hemskt det låter. fick du som elektriska stötar upp till örat då oxå? typ från körteln vid käkbenet? kommer inte ihåg om det är halsmandlar eller om det heter nåt annat

• FaithHeavenly
    Mystic noblesse skrev 2007-08-08 23:12:57 följande:
    jag var på vc förut men då hade ingen läkare tid för mig. fick komma in sent då dom trodde det var bältros. Herpes? ont att svälja har jag iofs men hur vet man det? räknas det som könssjukdomar?Det är blåsor och så är det lite rött runt omkring. svinont gör dom och det smärtan sprider sig via hakan, käkbenet, upp till örat och så gör det ont i örat.
    viktigt att låta någon kunnig kolla på det där! Det kan vara båda bältros, herpes, streptokocker o stafylokocker
  • lokisse

mina lymfkörtlar var kalas svulna.
    men det är för att kroppen kämpar motviruset. det är inte alla som far det sa men endel reagerar mycke pa första utbrottet. sedan blir det bättre.

• Mystic noblesse

vad 17 är streptokocker o stafylokocker? hur får man sånt?

Svar på tråden "munsår"