• Waves

Vegan, vegetarian varför???

Varför blir man vegetarian, vegan eller vad det nu heter.. Vi kan säga, icke köttätare istället? Och varför vill man att andra ska ta efter?

Tycker man synd om djuren eller är det för att kött smakar så fruktansvärt illa? Eller är det rent utav för dålig uppmärksamhet sen man var liten eller en självhävdelse?

Om vi säger att alla på jorden skulle sluta äta kött idag. Var skulle vi få plats att odla all mat? Ska vi skövla skogen och göra plats för grödor istället.. Det går ju även att elda vissa sädesslag så ja varför inte..
    Vad ska vi göra med alla djuren? Ska de fortfarande hållas instängda i ladugårdar och låtas föröka sig och bara äta? Eller ska vi släppa ut dem i frihet och veta att de kommer frysa ihjäl till vintern? Kor, hästar, grisar, får mm..

Om vi heller inte ska jaga djuren i skogen, hur ska ni då kunna åka säkert på era vägar. Eller vill vi ha en sådan situation som på 80-talet igen? Skogen är en tillgång med sina djur. Ett perfekt skafferi. Hur skulle vi annars vara där vi är idag om vi inte hade ätit kött.. Då skulle vi säkert fortfarande sitta i våra hyddor men med magar som en kossa..

Maten i sverige ska den produceras här eller någon annan stans? Ska vi gå ut och skyffla undan lite snö och hämta in oss lite vinterrovor? Eller ska den transporteras hit? Transporter dödar det oxå! Alla avgaser och påkörningsolyckor.. Kör ni bil själva?

Ska vi alla leva på vitamintillskott istället för som idag mat? Jag vill ha min biff stekt men lite blodig. Det vill jag kunna fortsätta med utan att någon ska tycka det är konstigt.

• Svar på tråden Vegan, vegetarian varför???
  • Waves

The Dark Side of the All-American Meal (2001) is a book by investigative journalist Eric Schlosser that examines the local and global influence of the United States fast food industry.

Är inte intresserad av usa heller och absolut inte om deras sjuka överkonsumtion av snabbmat..

• Waves

Vanlig svensk husmanskost ska de va...

• Surface
    Waves skrev 2007-08-13 21:26:01 följande:
    The Dark Side of the All-American Meal (2001) is a book by investigative journalist Eric Schlosser that examines the local and global influence of the United States fast food industry.Är inte intresserad av usa heller och absolut inte om deras sjuka överkonsumtion av snabbmat..
    ja nej USA är ju inte verklighet det heller men INTERNET är det
    Problem? I haven't got a problem. I've got fucking problems. Thats Plural.
  • Lady Dahmer
    Waves skrev 2007-08-13 21:26:01 följande:
    The Dark Side of the All-American Meal (2001) is a book by investigative journalist Eric Schlosser that examines the local and global influence of the United States fast food industry.Är inte intresserad av usa heller och absolut inte om deras sjuka överkonsumtion av snabbmat..
    du verkar inte vara speciellt intresserad av att bilda dig heller hör jag.

det var ju lite trist. men fortsätt förkasta allt som inte stämmer med din tro, oavsett om det ligger nån logik i det eller inte.
  • Surface
    Waves skrev 2007-08-13 21:26:46 följande:
    Vanlig svensk husmanskost ska de va...
    ja för den är ju nyttig Fundersam
  • Waves
    ladydahmer skrev 2007-08-13 21:33:05 följande:
    du verkar inte vara speciellt intresserad av att bilda dig heller hör jag. det var ju lite trist. men fortsätt förkasta allt som inte stämmer med din tro, oavsett om det ligger nån logik i det eller inte.
    Bildad är jag redan.. Sen hur man äter mat i USA skiter jag fullkomligt i.. Från Internet kan jag ta den informationen jag behöver och önskar..
  • Waves
    Amexblue skrev 2007-08-13 21:35:17 följande:
    ja för den är ju nyttig
    Det är av den du blivit den du är..
  • Im Fabulous

Patetisk jävla tråd. Köttätande som inte kan respektera vegetarianer och vise versa. Störtlöjligt.

• Surface
    Waves skrev 2007-08-13 22:26:39 följande:
    Det är av den du blivit den du är..
    ja och om du nu insinuerar att jag är dum i huvudet så måste det väl då innebära attd en inte är så nyttig då.

Växte för övrigt inte upp på någon svensk husmanskost eftersom jag idrottade på hög nivå och hade speciella kostprogram att följa.
  • Bergelmer

Im Fabulous skrev 2007-08-14 06:43:40 följande:

Patetisk jävla tråd. Köttätande som inte kan respektera vegetarianer och vise versa. Störtlöjligt.
    Varför ska jag respektera mord och våldtäkt?
    :P
Svar på tråden Vegan, vegetarian varför???