• smulisen

VARFÖR heter det bonusbarn?! Det är ju ingen BONUS!

Anonym (varför??) skrev 2007-08-09 16:34:40 följande:

När jag skrev det, om att ingen ser ett barn från ett tidigare förhållande som en bonus, så menade jag att OM man träffar en ny partner så är det väl inte många som tänker "hoppas verkligen att hon/han har barn sedan tidigare"?OM partnern nu har det så måste man självklart acceptera det och finna sig i det, men det är väl knappast nåt man ÖNSKAR?Typ om man skulle skriva en kontaktannons, tror du det är många som skriver:"önskar träffa en man 25-30 år, med barn, för trevliga stunder"???
    Eh, jag kanske är väldigt annorlunda och konstig?
    Men jag vill enbart träffa män som har barn sen tidigare. En barnfri man är INTE intressant för min del.
    Jag är med på en del dejtingsidor på nätet och ja, jag skriver faktiskt där att jag önskar att min blivande man har barn sen tidigare.
    Det är jätteviktigt för min del!
  • smulisen

Anonym (varför??) skrev 2007-08-09 21:02:35 följande:

Då gissar jag att du har barn från ett tidigare förhållande...?Tror det är lättare att acceptera styvbarn om man själv har barn från ett tidigare förhållande.
    Ja, det tror jag också.
    Du gissar helt rätt, jag har ett barn sedan ett tidigare förhållande och hade jag inte haft det så hade jag troligen inte tyckt som jag gör nu?!

Jag har mitt barn på heltid så därför är det viktigt att den kille jag träffar (OM jag nu nångång kommer träffa någon?)vet vad som gäller när man har barn om du förstår hur jag menar?

Sen tycker jag allra helst att killens barn ska vara i ungefär samma ålder så barnen kan bli kompisar.... men det är lite överkurs... hihi
Svar på tråden VARFÖR heter det bonusbarn?! Det är ju ingen BONUS!